جمعه , 10 فروردین 1403

نوجوانان و جوانان مطابق با تمدن نوین اسلامی حرکت کنند

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر پنجشنبه در دیداربا اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان البرز، اظهار داشت:  مقام معظم رهبری  بر حرکت در مسیر تشکیل تمدن نوین در گام دوم انقلاب تاکید دارند  و در این میان حضور نوجوانان و جوانان برای رسیدن به اهداف این بیانیه این گام ضروری است.

وی بیان داشت: دشمن سعی می کند که افراد در جامعه اسلامی  احساس مسوولیت نکنند و کارها  به حال خود رها شود تا مردم  امید به آینده نیز نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت : آنچه نوجوانان و جوانان امروز باید به آن توجه کنند موضوع مهم گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه از انجام کار نباید ترسید چون تا وقتی کار را شروع نکرده ایم و در مسیر سختی قرار نگرفته ایم نمی توانیم برمشکلات غلبه کنیم ، اضافه کرد: نوجوانان و جوانان باید درصحنه باشند و از سختی راه نترسند.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: هفته ای که به نام دانش آموز نامگذاری شده است حاصل حرکت مدون و منسجم دانش آموزانی است که برای مبارزه با استکبار در سال ۵۷  به دانشگاه تهران  آمدند و بین ۶۰تا ۷۰ دانش آموز و دانشجو به شهادت رسیدند و از این زمان به بعد دانش آموزان خودشان جریان ساز شدند.

امام جمعه کرج عنوان کرد: در دوره نوجوانی شخصیت انسان شکل می گیرد  که شهدایی همچون شهیدان محمدحسین فهمیده، بهنام محمدی و علی  لندی در این مقطع سنی  به  فهم صحیح رسیدند  و به موقع عمل کردند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به رشادت های دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ۳۶ هزار دانش آموز برای امنیت، آسایش و صلابت امروز  کشور در طول هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه نوجوانان باید در گام نخست ضمن خودسازی با  امام عصر (عج) ارتباط  معنوی برقرار کنند، افزود: باید معرفت خود را نسبت به امام عصر (عج) بالا ببریم تا از او غافل نشویم زیرا هرچه شناخت ما بیشتر شود، محبت ما نیز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: نوجوان برای خودسازی باید خود را از مسائل ضد اخلاقی مثل دروغ و غیبت دور کند و مانند شهدای دانش آموز تابع ولایت باشند.

حسینی همدانی گفت: باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا در ادامه راه موفق شویم.

وی به موضوع  جنگ نرم دشمن پرداخت و افزود: دشمن دیگر با جنگ سخت حمله نمی کند زیرا در سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی  با کمک ۳۰ تا ۴۰ کشور به جنگ تحمیلی آمد و پیروز نشد اما در جنگ نرم موفق می شود مثل برداشتن چادر از سر زنان و سگ به دست گرفتن آنها درخیابان ها ،  پس باید  در مسیر تمدن نوین اسلامی  حرکت کرد چون دشمن نوجوانان، جوانان و فرهنگ را مد نظر قرار داده است.

 نماینده ولی فقیه دراستان البرز با بیان اینکه باید ترفند دشمن را خوب بشناسیم و راه مقابله با آن را به دست آوریم، تاکید کرد: جامعه اسلامی ایران به تربیت انسان هایی  برای آینده کشور همچون شهید قاسم سلیمانی و شهید فهمیده ها نیاز دارد.

در این نشست  که حدود ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر عضو  اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز حضور داشتند ، مسائل مختلفی پیرامون شبهات دینی ، مشکل کرونا ، نیازهای فرهنگی و اجتماعی قشر نوجوان مطرح شد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …