چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

ظرفیت های پیام در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات به کار گرفته می شود

علی اصغر انصاری روز پنجشنبه در نشست روسای سازمان های تابعه وزارت ارتباطات، اطلاعات و فناوری که با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد، افزود:  درصدد هستیم تا از  ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی  پیام در زمینه توسعه  هر چه بیشتر شبکه ملی اطلاعات بهره بگیریم. 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پیام بسیار بیشتر از آنچه  که امروز در این منطقه وجود دارد، اظهار داشت: انتظار ما این است  مراکزی که در اقتصاد دیجیتال تاثیرگذار هستند هر چه بیشتر در این منطقه مستقر و فعال شوند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بایستی در جذب سرمایه گذاری و شکوفایی بخش« آی.تی»  در کشور فعالیت های بیشتری صورت گیرد، عنوان کرد: به همین منظور به دنبال این هستیم تا با تنظیم تفاهم نامه ای با تمام دستگاه های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشخص شدن وظیفه هر دستگاه در چارچوب قانون نسبت به توسعه این بخش اقدام کنیم.

دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تبادل ترافیک و ورود ترافیک بین الملل، ایجاد و توسعه قطب مراکز داده در منطقه ویژه اقتصادی، طراحی و راه اندازی مرکز تبادل ترافیک بین الملل و طراحی و توسعه دروازه های مرزی بین المللی از جمله مواردی است که مقرر شده در این تفاهم نامه آورده شود.

انصاری ادامه داد: همچنین  طراحی و توسعه شبکه های توزیع محتوا، جلب مشارکت و سرمایه گذاری بخش های خصوصی داخلی ، خارجی و بین المللی، تنظیم مقررات و پیگیری تصویب قوانین مرتیط با موضوع تفاهم نامه و استفاده حداکثری از توان دانش داخلی  در جهت بومی سازی تجهیزات از دیگر مواردی است که در تفاهم نامه با دستگاه های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه سرمایه گذاری در بخش «آی.تی» و ایجاد شبکه ملی اطلاعات افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه ها  در چارچوب وظایف هر دستگاه تعریف خواهد شد، افزود: در صورت تائید نهایی این سند و امضای تمام دستگاه ها موضوعات دیگری نیز که مد نظر باشد به آن برای اجرایی شدن نهایی اضافه خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می‌شود. فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می‌کند، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آن مستقر شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …