یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

توجه به محیط زیست و کشاورزی البرز ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: باید سیاست‌های ﮐﻠﯽ محیط‌زیست اﺑﻼغی رﻫﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ به تفکیک در هر استان مشخص شود.

توجه به محیط زیست و کشاورزی البرز ضروری استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ آیت‌الله حسینی سید محمد مهدی حسینی همدانی در دیدار با مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پس از تعیین این برش‌های استانی باید با برنامه‌ریزی، هر استان سهم خود را در تحقق این موضوع انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه آب، خاک و هوا از مباحث اصلی و حیاتی دنیا به‌خصوص کشور خودمان ایران است، گفت: متأسفانه به جهت عدم ارائه آموزش‌های لازم و در دسترس بودن منابع در کشورمان، نسبت به آن‌ها بی‌توجه بودیم و آب‌وهوا را آلوده و خاک را از بین برده‌ایم.

امام جمعه کرج بیان داشت: آموزش‌های حقوق شهروندی، آموزش‌های حوزه منابع طبیعی که به حیات ما نیز بستگی دارد باید در بین عموم مردم توسعه پیدا کند.

وی در بخش دیگری با تا کید بر لزوم توسعه طرح ملی سفیران انفال، افزود: باید از ظرفیت آموزش‌ و پرورش برای این امر استفاده و همانند طرح‌هایی مانند همیار پلیس که توانست اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی را از طریق دانش آموزان به قلب خانواده‌ها بکشاند؛ در اینجا نیز ضروری است که طرح‌هایی همچون سفیران انفال یا همیاران انفال از طریق مدارس طرح و اجرایی شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در سالیان بسیاری کرج یکی از باغ شهرهای مطرح ایران بوده است، گفت: با تغییر بافت کشاورزی استان به صنعتی متأسفانه هم‌اکنون کرج به یکی از شهرهای آلوده ایران در حوزه هوا تبدیل‌شده است.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع آبخیزداری جهت حفظ منابع آب زیرزمینی، گفت: باید با استفاده از روش‌های طبیعی مانند کاشت درختان و تکثیر حیوانات بیابانی مانند شتر در مناطق کویری البرز به حفظ خاک کمک کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه کشاورزی، به دانشمندان و دانشجویان برجسته کشور در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج اشاره کرد و گفت: بحث کشاورزی، تولیدات کشاورزی، بهینه‌سازی و صنایع تبدیلی باید در این منطقه جدی گرفته شود.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …