سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

اختتامیه دومین جشنواره ملی امیرکبیر با معرفی نفرات برتر

اختتامیه دومین جشنواره ملی امیرکبیر با معرفی نفرات برتر عصر امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی البرز برگزار شد.

اختماییه دومین جشنواره ملی امیرکبیر با معرفی نفرات برتربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز البرز، رییس بنیاد نخبگان استان البرز با بیان اینکه دانشجویان برای کاربردی کردن طرح‌ها، پایان نامه‌ها و رساله‌های خود نیاز به حمایت کارفرما دارند افزود: این جشنواره با همکاری اتاق بازرگانی البرز و جهاد دانشگاهی برگزار شد تا دانشجویان با رقابتی سالم بتوانند نیاز‌های خود، صنعت و خدمات را برآورده کنند.

محمد نبیونی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۶۰ پایان نامه و رساله به دبیرخانه جشنواره ملی امیرکبیر ارسال شد گفت: رساله‌های این دوره از جشنواره در هفت گروه اصلی، «فنی و مهندسی» ، «کشاورزی»، «محیط زیست و منابع طبیعی»، «علوم پزشکی»، «علوم انسانی و پایه»،  «دامپزشکی» و «هنر و معماری» به رشته تحریر در آمد و امروز علاوه بر معرفی بهترین پایان نامه‌ها و رساله‌ها، کارفرمایان و اساتید راهنمای برتر هم معرفی شدند.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با بیان اینکه تیم داوری جشنواره ملی امیرکبیر از سراسر کشور بودند، اضافه کرد: بیش از ۵۰ دانشگاه مرکز علم و فن آوری در فرآیند داوری به رؤسای کارگروه‌ها کمک کردند.

او افزود: بر این اساس معیارهای آکادمیک در هر رشته‌ای وجود داشت که شش معیار اصلی برای پایان نامه‌ها در نظر گرفته شده است.

نبیونی با بیان اینکه ادبیات «پایان نامه کارفرما محور» در کشور در حال نهادینه شدن است، گفت: هدف ما اینست که رساله‌ها و طرح‌های دانشجویی که در یکی از مقاطع تحصیلی، مورد استفاده قرار می‌گیرد، آیا تقاضا داشته است و حمایتی از آن می‌شود یا خیر .

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز اضافه کرد: ۵۵ درصد صاحبان و دانش آموختگان پایان نامه‌ها آقایان و ۴۵ درصد آنان خانم‌ها بودند.

او گفت: در حال حاضر در کشور ما جوانان به سمت رشته‌های مهندسی و دکتری می‌روند اما ما نیازمند تکنسین دستگاه‌های علوم پایه هستیم که این امر نیازمند توجه ویژه ای از سوی متولیان است.

از دیگر اهداف مهم این جشنواره، پیاده سازی راهکار‌های و دستاورد‌های علمی دانشگاهی در فضای صنعتی جامعه است.

او با اشاره به سهم رساله‌ها و پایان نامه‌های البرز در این جشنواره گفت: با توجه به اینکه تعداد دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و علمی که در البرز دانشجو می پذیرند قابل توجه است، بیش از ۴۰ درصد رساله‌ها و پایان نامه‌های این دوره از البرز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …