جمعه , 31 فروردین 1403

بارش های تندری سبب آبگرفتگی معابر البرز شده است

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در کلانشهر کرج سبب آبگرفتگی بخشی از معابر  از جمله در منطقه مهر شهر شده که تیم های خدمات شهر و آتش نشانی در حال تخلیه و هدایت سیلاب در سطح شهر هستند.

شدت بارش ها در البرز به حدی است که تردد در معابر شهری و جاده های استان دچار اختلال و کندی شده و تقاطعهای  زیر گذر بیشترین حجم آبگرفتگی را دارند.

گزارش های میدانی ایرنا و مسوولان استانی حکایت از بالا آمدن سطح آب در برخی معابر دارد که البته تیم های خدمات شهرداری و سازمان آتش نشانی با سرعت تمام در حال هدایت سیلاب ها هستند.

بارش های تندری سبب آبگرفتگی معابر البرز شده است

غلامرضا رضوانی معاون خدمات شهر شهرداری کرج در حاشیه عملیات هدایت سیلاب ها در منطقه مهر شهر به خبرنگار ایرنا گفت که پس از شروع بارش ها بلافاصله تیم های خدمات شهر وارد عمل شدند و با سرعت ، بخش زیادی  از آبگرفتگی ها را مرتفع کردند.

وی ادامه داد: اکنون آبگرفتگی ها در برخی تقاطع ها و زیر گذرها به ویژه در منطقه آق تپه مهر شهر با همکاری کارکنان آتش نشانی و خدمات شهر در حال رفع شدن است.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج اظهار داشت : ده ها کارگر خدمات شهر و ماشین آلات سنگین و سبک برای مهار آبگرفتگی ها به گرفته شده و تلاش ها برای هدایت سیلاب ها ادامه دارد.

وی تاکید کرد که با وجود شدت بارش ها ، میزان آبگرفتگی در برخی مراکز تجاری ناچیز بوده هرچند که  طبقه همکف  یک مدرسه در مهر شهر با آبگرفتگی مواجه است .

رضوانی افزود: با توجه به هشدار هواشناسی عملیات لایروبی جداول و انهار  قبل از فعال شدن سامانه بارشی در کرج انجام شد اما شدت بارش ها به حدی است که برخی مناطق کرج به علت شیب فراوان با آبگرفتگی مواجه شده اند.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج اظهار داشت : اکنون تیم های خدمات شهری و آتش نشانی در نقاط مختلف شهر حضور فعال دارند و تلاش ها بر رفع آبگرفتگی ها معطوف شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج به ایرنا گفت که پس از شروع بارش ها تمام ایستگاه های آتش نشانی کرج وارد عمل شدند و اکنون در حال هدایت سیلاب ها هستیم.

مهدی سمیعی اظهار داشت : تلاش ها براین است که سیلاب ها وارد منازل مردم نشود و مشکل جدی برای  شهروندان به وجود نیاورد.

همچنین طبق گزارش های دریافتی بارش شدید باران در دیگر شهرهای استان البرز از جمله فردیس ، گرمدره ، هشتگرد ، نظرآباد و اشتهارد سبب آبگرفتگی برخی  معابر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز با بیان اینکه جاده کرج – چالوس به علت بارش برف سنگین از ساعت ۲۰ شامگاه پنجشنبه بسته شد ، گفت : بارش شدید باران در آزادراه  تهران- کرج – قزوین ، آزاد راه شهید همت و بزرگراه کرج – اشتهارد – بوئین زهرا سبب لغزندگی و کندی تردد خودروها شده است .

علی زندی فر افزود: اکنون تیم های راهداری در جاده کوهستانی کرج – چالوس و جاده قدیم طالقان در حال برف روبی هستند.

وی به رانندگان توصیه کرد که با احتیاط در جاده های البرز تردد کنندضمن آنکه زنجیر چرخ ف سوخت کافی و البسه گرم همراه داشته باشند.

همچنین دستگاه های امدادی استان البرز از جمله هلال احمر ،  اورژانس و نیروی انتظامی به حالت آماده باش درآمده اند.

هواشناسی استان البرز اعلام کرد که بارش ها تا عصر فردا جمعه با شدت  در استان ادامه می یابد که انتظار می رود مردم و دستگاه های اجرایی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

طبق گزارش هواشناسی وضعیت جوی البرز تا عصر فردا نارنجی است و احتمال طغیان رودخانه ها و مسیل ها در استان وجود دارد.

میانگین بارش های البرز تا پیش از فعال شدن این سامانه بارشی حدود ۶۵ میلی متر ثبت شده بود.

هواشناسی طی ۲ روز اخیر در خصوص سیلابی شدن استان و انسداد جاده ها بر اثر بارش برف هشدار داده بود.

اکنون ده ها تیم امدادی و خدماتی در سطح استان البرز ضمن  هدایت سیلاب ها در حالت آماده باش به سر می برند.

هرچند که بارش ها در استان البرز از شدت بالایی برخوردار است اما موجب تلطیف هوای البرز که حدود یک ماه در وضعیت آلوده قرار داشته، شده است.

  

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …