جمعه , 10 فروردین 1403

فیلم سرداران شهید استان البرز ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ، مجتبی عبداللهی نشست شورای فرهنگ ایثار و شهادت با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به ساخت فیلم سرداران شهید استان البرز گفت: تمام کسانی که در هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه حضور داشتند از افراد شاخص ایران بودند لذا باید فیلمی ساخته شود که سرداران شاخص و به نام استان البرز در آن و به‌صورت مشترک وجود داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت در ساخت این فیلم گفت: برای انجام این کار پیشنهاد می‌شود با کسانی که در حوزه فیلم‌سازی و دفاع مقدس کارنامه درخشانی دارند مشورت شود و با آنها جلسه‌ای گذاشته و سعی شود فیلمی که قرار است ساخته شود پنج فرمانده شاخص استان البرز در آن حضور داشته باشند.

استاندار استان البرز در ادامه تصریح کرد: استان البرز شهیدانی همچون شهید فهمیده را در کارنامه افتخارات خود دارد که سبب سرافرازی مهین و کشور اسلامی هستند لذا می‌توان از داستان زندگی این شهیدان بزرگوار و زندگی پدر و مادر این عزیزان یک فیلم مستند چند قسمتی ساخت.

عبداللهی در ادامه با بیان اینکه خانواده شهیدان فهمیده از خیرین استان و از خانواده‌های شاخص استان هستند گفت: در جهت تکریم این خانواده عزیز به‌خصوص پدر و مادر شهیدان فهمیده حتماً باید یک فیلم مستند چند قسمتی ساخته شود که در آن از زندگی شهیدان و پدر و مادر این عزیزان روایت‌ شده باشد.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در ادامه بر لزوم بزرگداشت شهدای 15 خرداد تأکید کرد و اظهار داشت: باید با نگاهی ویژه و متفاوت کار ارزشمندی  برای شهدای 15 خرداد در استان البرز صورت گیرد و در این راستا تلاش شود تا مراسمی فاخر و ارزشمند با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان به اجرا درآید.

وی افزود: رحلت امام (ره) اتفاقی بزرگ در تاریخ بعد از انقلاب است که قیام خونین 15 خرداد را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا هیچ‌گاه ما نتوانستیم روز پانزدهم خرداد را آن‌طور که باید پاس بداریم و مراسمی فاخر برای شهدای آن روز برگزار کنیم  لذا امسال باید با همکاری برنامه‌ای فاخر در استان به اجرا درآید.

رستمیان نیز در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا به‌ویژه شهدای عملیات الی بیت‌المقدس و تبریک سوم خرداد روز مقاومت، با اشاره به مصوبه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تأکید معاون رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خصوص ساخت فیلم سرداران شهید هر استان گفت: در تمامی استان‌ها باید یک فیلم سینمایی فاخر از زندگی شهدای شاخص آن استان ساخته شود که بخشی از اعتبارات آن توسط بنیاد پیش‌بینی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه ساخت فیلم سینمایی سرداران شهید شاخص استان البرز هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد افزود: جلسات متعددی با هنرمندان و فعالان عرصه فیلم و مستندسازی داشتیم که در تمام این جلسات تأکید به راین بود که فیلمی که ساخته می‌شود باید یک اثر فاخر و عالی باشد که قابلیت اکران در سینماهای داخلی و حتی خارجی را داشته باشد که در این میان پیشنهاد‌های زیادی در مورد زندگی شهدا شاخصی که زندگی آنها ظرفیت تولید یک فیلم سینمایی را داشتند ارائه شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه تولید یک اثر فاخر سینمایی نیاز به هزینه‌های زیادی است که بخشی از این هزینه‌ها توسط بنیاد پیش‌بینی‌شده است گفت: در خصوص ساخت فیلم شهدای شاخص نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها داریم و اگر قرار است این پروژه به سرانجام برسد باید بخشی از هزینه‌ها از اعتبارات استانی تأمین شود.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز افزود: تا به امروز پیشنهاد‌هایی در خصوص فیلم‌نامه مطرح‌ شده است که متأسفانه از کیفیت خوبی در نگارش برخوردار نبود، ما در بین شهدای شاخص شهیدان شعبان نصیری و کیانپور را داریم که دست نوشته‌های زیادی از آنها به یادگار مانده است و زندگی این عزیزان قابلیت ساخت یک فیلم سینمایی فاخر و پرمحتوا را دارد.

انتهای پیام/ح

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …