جمعه , 10 فروردین 1403

معلمان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نقش راهبردی دارند

حجت‌الاسلام حسین درودی روز پنجشنبه دردوره  آموزشی تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب ه ویژه مربیان ، مدیران و معاونان پرورشی آموزش و پرورش استان البرز که  در سالن همایش مرکز مشاوره روانشناختی رازی کرج برگزار شد،افزود: معلمان برای برجسته سازی مفاهیم و تکالیف گام دوم انقلاب در بین نوجوانان و جوانان مهمترین نقش را دارند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان به عنوان بخش مهم جامعه  زیر نظرمعلمان قرار دارند که می توانند با حرکتی جهادی آینده سازان ایران اسلامی  را با گام دوم انقلاب آشنا کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در شگل گیری تمدن نوین نقش ویژه ای دارد، بیان داشت: معلمان می توانند برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب جهاد گونه عمل کنند زیرا  بیانیه گام دوم انقلاب مظلوم مانده است.

درودی  تصریح کرد: تاکنون این بیانیه در حد شعار مورد توجه قرار گرفته  و  بیشتر افراد جامعه از اعماق این برنامه آگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی باید تلاش ها مضاعف شود و سختی ها را تحمل کرد،اضافه کرد: رسانه های بیگانه برای ضربه زدن به کشور سعی دارند تا مردم را نسبت به انقلاب و مسوولان بدبین کنند و ذهن افراد را به سمتی که در برنامه دارند، هدایت کنند.

وی ادامه داد: گام دوم انقلاب به ما می گوید که نباید چشم بسته همه چیز را پذیرفت لذا برای آگاهی بخشی به دانش آموزان با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم چراکه دانش آموزان افسران مقابله با جنگ نرم دشمنان و پرچمداران تمدن نوین اسلامی  هستند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش افزود: توانمندسازی دانش آموزان در برنامه ها و تلاش برای رسیدن به علم و دانش از جمله مواردی است که به نقش آفرینی دانش آموزان در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب کمک می کند.

وی عنوان کرد: دانش آموزان برای مقابله با هجمه های دشمنان باید از آگاهی و بصیرت برخوردار باشند.

درودی  یادآورشد: بیانیه گام دوم انقلاب چشم انداز تمدنی دارد و یک ظرفیت فکری و نرم افزاری را در جهان اسلام ترسیم می‌کند و آموزش و پرورش تاثیر گذارترین نهاد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت باید در راستای مسئولیت‌پذیری، شکل‌گیری نگاه اجتماعی، توجه به انتقال تجریبات و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تلاش کرد.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مدرسه، حوزه و دانشگاه سه نهاد تاثیرگذار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند است که نظام آموزش و پرورش تاثیرگذارترین جایگاه را در تحقق این بیانیه دارد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …