جمعه , 7 اردیبهشت 1403

تهیه لباس فرم مدارس، امسال اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: پوشش لباس فرم دانش آموزی در آموزش حضوری مدارس این استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اجباری نیست.

تهیه لباس فرم مدارس، امسال اجباری نیستبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سالار قاسمی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش تامین و تهیه لباس فرم برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ اجباری نیست و دانش آموزان با لباس مناسب می توانند در کلاس های درس حضوری  شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی کشور برای انتخاب یا تعیین لباس فرم دانش‌آموزان، عدم تحمیل و تعیین لباس متناسب با شرایط سنی، جنس و رعایت ارزش‌های دینی و فرهنگی است، افزود: تصمیم گیری در مورد فرآیند آموزش حضوری دانش آموزان با شورای مدرسه بدون اجبار کردن دانش آموزان است.

قاسمی: تصمیم قطعی وزارت آموزش و پرورش این است که هیچ اجباری در تهیه لباس فرم وجود ندارد، لذا مدیران مدارس از اجباری کردن لباس فرم به دانش آموزان در این استان پرهیز کنند.

وی یکی از اهداف اصلی تهیه لباس فرم برای دانش‌آموزان را نظم بخشیدن به وضعیت مدارس دانست و اضافه کرد: هر سال برای تهیه لباس فرم دانش آموزی به گونه‌ای عمل می شود که از نظر هزینه‌ای برای خانواده‌ها گران تمام نشود.

وی تصریح کرد: تامین و تهیه لباس فرم همانند سرویس مدارس البرز با تصمیم شورای مدرسه است که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هیچگونه اجباری برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: شعار اصلی بازگشایی مدارس تدریجی بودن آموزش‌های حضوری و اقتضایی بودن آن است، لذا اجبار کردن آموزش حضوری، لباس فرم و استفاده از سرویس برای دانش آموزان، تخلف محسوب می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: هیچ فشار و اجباری از این حیث به خانواده ها وارد نشود.

وی افزود: اکنون مهمترین دغدغه مدارس باید معطوف به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی با مراقبت از سلامتی دانش آموزان و معلمان و همچنین کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی در مدارس باشد.

قاسمی با بیان اینکه تهیه و خرید لباس فرم دانش آموزی حتی در شرایط عادی کاری مدارس اختیاری است، تاکید کرد: تهیه لباس فرم مورد تائید سند تحول بنیادین بوده و دارای  مزیت است، هرچند که هیچگونه اجباری در این زمینه در مدارس استان البرز نداریم.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …