جمعه , 7 اردیبهشت 1403

البرزی‌ها از تردد بی‌مورد در معابر خودداری کنند/ تشدید آلودگی هوا

شهاب مستوفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با توجه به افزایش آلاینده‌ها در استان البرز تا سه‌شنبه هفته جاری اظهار کرد: شهروندان در راستای کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا باید به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.

وی با اشاره به لزوم خودداری از هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود، بیان کرد: شهروندان تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: گروه‌های حساس به ویژه بیماران قلبی، تنفسی، مبتلایان به آسم، کودکان و سالمندان در فضای باز فعالیت نکرده و حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تمام ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی و پیاده‌روی در فضای باز خودداری کنند، خاطرنشان کرد: نوشیدن مایعات همچنین خوردن سبزیجات و میوه تازه می‌تواند اثرات آلاینده‌ها بر بدن را کاهش دهد.

مستوفی گفت: توصیه می‌شود شهروندان از ماسک‌های استاندارد و ویژه‌ای که به عنوان P1 و P2 (ماسک‌های سوپاپ دار) که در داروخانه‌ها وجود دارد استفاده کنند به ویژه کسانی که مجبورند در فضای باز فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز متذکر شد: کارکنانی که به واسطه شغل در معرض آلودگی هوا قرار دارند شامل کارکنان خدمات شهری، پلیس راهنمایی و رانندگی و … حتماً از تجهیزات حفاظت فردی به ویژه ماسک مناسب استفاده کنند. کارفرمایان موظف به در اختیار قرار دادن این تجهیزات به کارکنان خود هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …