یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

ترافیک سنگین از موانع طرح توسعه راه های البرز است

علی زندی فر روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز حمل و نقل و راهداری برگزار شد، افزود: حجم بالای ترددها سبب شده تا در زمان تصادفات ، چند کیلومتر ترافیک در محورهای مواصلاتی استان البرز به وجود بیاید.
 مدیرکل راهداری  و حمل و نقل جاده ای البرز بیان داشت : طرح های مختلفی برای توسعه آزاد راه تهران – کرج – قزوین در دستور کار قرار گرفته و استاندار البرز با جدیت پیگیر این موضوع است.
وی ادامه داد: امسال ۴۲۰ درصد بودجه راهداری البرز نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد و طرح های مختلفی برای روان سازی ترافیک و حذف نقاط حادثه خیز در برنامه کاری داریم.
زندی فر با اشاره به حادثه خیز بودن جاده قزلحصار کرج بیان داشت : اداره کل راهداری ۱۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی این مسیر اختصاص داده و قرار است با کمک شهرداری های کرج ، چهارباغ و کمالشهر نسبت به تعریض و ایمن سازی آن اقدام شود.
مدیرکل راهداری استان البرز گفت : جاده دیزین که طی ۶ ماه اخیر بسته شده بود با همت راهداران بازگشایی شده اما نیاز به آسفالت دارد.

زندی فر با بیان اینکه بخشی از مشکلات همسایگی البرز  با تهران به ترافیک و راه ها ختم می شود، بیان داشت : البرز برای برون رفت از ترافیک سنگین می بایست اعتبارات بیشتری دریافت می کرد .

وی با اشاره به سختی کار راهداری در فصول مختلف سال گفت : راهداری ۱۸ فرایند کاری  در حوزه بار ، مسافر ، معاینه های فنی و مجتمع های خدمات رسان دارد ضمن آنکه تیم های راهداری به طور شبانه روز در جاده ها در حال خدمات رسانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز  بیان داشت : در روزهای تعطیل کار راهداران البرز بیشتر از مواقع غیر تعطیل بوده چرا که با حجم سنگینی از ترافیک مواجه هستیم.
زندی فر تاکید کرد که باید در حوزه حمل و نقل کالا نیز  برنامه ریزی های دقیقی در استان البرز صورت بگیرد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز اظهار داشت : اکنون تیم های برف روب راهداری در تمام محورهای استان مستقر بوده و آماده خدمات رسانی هستند.
وی با اشاره به ترافیک سنگین پل های فردیس و کلاک کرج گفت : پروژه های متعددی برای رفع ترافیک این محدوده ها در دست اقدام است که بخشی از آنها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
 زندی فر  بیان داشت :  اکنون نیز زیبا سازی تونل های محور کرج – چالوس در دستور کار است ضمن آنکه هدایت آب های سطحی ، کف نور و جت فن در این تونل ها در دست اقدام است .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز  در ادامه افزود : در بخش حمل و نقل بار و مسافر حدود ۱۴ هزار راننده تحت پوشش خدمات راهداری استان البرز قرار دارد.
زندی فر در خصوص هوشمند سازی سیستم های نظارت راهداری در استان البرز گفت : این استان با نصب ۳۵ دوربین نظارت ترافیکی در جاده ها از استان های پیشرو در کشور است.

وی در خصوص علت مسدود شدن  محور طالقان – هشتگرد گفت: ساخت این راه با راه و شهرسازی است که اگر امسال افتتاح نمی شد تا ۲۰ سال نیز شاهد گشایش آن نبودیم  اما  مهمترین مشکل این مسیر  آماده نبودن تونل آن است .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز ادامه داد:  این تونل در قرارداد گذشته ۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشته که اکنون به دلیل بالا رفتن هزینه ها با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم  تکمیل نمی شود.
زندی فر با اشاره به گردشگری بودن جاده  طالقان – هشتگرد  گفت : ۶ کیلومتر جاده کنار گذر در حاشیه تونل در دست ساخت این مسیر احداث شده که ایمن نیست .
وی بیان داشت: استفاده از این جاده در فصل سرما و بارندگی با مخاطرات فراوانی مواجه است و باید هر چه سریع نسبت به تکمیل تونل اقدام به عمل آید.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز،  نبود مراکز امداد رسان ، برق و سایر امکانات را از مشکلات جاده طالقان برشمرد.

وی بیان داشت : امسال یکی از سال های پر بودجه البرز است که ۴۲۰ درصد افزایش بودجه  ملی داشتیم  و در بخش ماشین آلات ۲۰ تا ۳۰ برابر شده است.

وی ادامه داد:  ۱۵ دستگاه لودر جدید در سال جاری  تحویل گرفته ایم  ضمن آنکه  تاکنون ۴۸ نقطه حادثه خیز در راه های البرز  استان اصلاح شده  است اما  ۴۰ نقطه حادثه خیز دیگر داریم  که در حال رفع مشکل هستیم .
استان البرز دارای یک هزارو۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …