دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

 اوکراین آینه عبرت سازش در برابر آمریکا است

حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم حسینی» در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فردیس افزود: گسترش ناتو مورد اعتراض جدی جمهوری اسلامی ایران هم هست، البته ما جنگ را راه حل نمی دانیم ، توصیه جمهوری اسلامی حل مسائله از طرق سیاسی و دیپلماتیک است.

وی ادامه داد: اوکراین محل استقرار یک سوم از موشک های اتمی ابرقدرت شرق شده بود و سومین قدرت اتمی جهان به حساب می آمد، انبار های اتمی اوکراین شامل صد و سی موشک بالستیک قاره پیما که هر موشک دارای ۱۰ کلاهک هسته ای بود، اینها علاوه بر ۳۳ بمب افکن دور پرواز بود، پس این تجهیزات امروز کجا هستند که در برابر عملیات نظامی روسیه از کشور و ملت دفاع کنند؟!

حسینی گفت:  در سال ۱۳۷۳ اوکراین با امضای معاهده بوداپست با تضمین آمریکا، انگلیس و روسیه متعهد شد کلاهک های هسته ای خود را تحویل دهد و در مقابل آمریکا و انگلیس تعهد کردند از امنیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت کنند. اوکراین به تعهد خود عمل کرد، شبیه آنچه دولت قبلی ما در برجام وادادگی کرد وی یکجانبه امتیاز داد اما آیا آمریکا و غرب به تعهد خود عمل نمودند؟!.

وی اظهار داشت: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب عامل نجات کشور و حفظ اقتدار و امنیت است که یک تنه در برابر تمام تز های غلط ایستادگی کرد و الان هم در مذاکرات هسته ای همین خط تعقیب می گردد، سیاستمداران دنیا برای فهم حکمرانی باید جلوی رهبر معظم انقلاب ما زانو بزنند و شاگردی کنند، این هنر ولایت فقیه است لذا علامه حسن زاده آملی می فرمود : سینه خود را بشکافتم و به هر جای آسمان رفتم این سید یعنی حضرت امام خامنه ای را دیدم، باید قنبر حضرت خامنه ای کبیر بود.

خطیب نماز جمعه شهرستان فردیس در بخش دیگری از سخنانش  گفت: سفر آیت الله رییسی به قطر مقدمه ای برای همکاری بیشتر میان ۲ کشور است، علاوه بر عقد قراردادهای اقتصادی خود این نگاه و گسترش روابط با همسایگان بجای اتکا به آمریکا و اروپا مهم است و مشخص شد بهانه fatf  برای تحمیل  تعهدات خسارات بار، دروغ و فریب بود.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز مبعث رسول گرامی اسلام (ص) بیان داشت: استکبار ستیزی یکی از  خطوط کلی همه انبیا(ع)  و شاخصه اسلام ناب است پیام مبعث خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی (ص) جهاد کبیر و عدم اطاعت از کفار و ایستادگی و مقاومت در برابر فشار های مستکبران است، خداوند متعال به پیامبرش فرمان می دهد هرگز تابع کافران نباش و با این عدم پیروی و مقاومت در برابر آنان  در برابر آنها جهاد بزرگ انجام می دهی،کسانی که ما را به سازش و تسلیم در برابر زیاده خواهی های آمریکا و اروپا دعوت می کنند ره به خطا می برند و کشور را دچار خطای محض می کنند.

 حجت‌الاسلام حسینی در خصوص مسائل شهرستان فردیس خاطرنشان کرد: مسوولان شهرستان را به پاسخگویی و کار جهادی دعوت می کنم، برخی از مسوولان اداری در خدمت به مردم تعلل می کنند، تکرار شود در خطبه ها اعلام خواهم کرد به شورای شهر و شهرداری توصیه می کنم بودجه مناسب برای احداث پارک و بوستان های اختصاصی برای بانوان اختصاص دهند و در اقدامات عمرانی و توسعه تسریع نمایند، همچنین مسوولان استان البرز و شهرستان  فردیس در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردیس جدی تر و مسوولانه تر عمل کنند.

شهرستان فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …