شنبه , 8 اردیبهشت 1403

بیکاری ۴۰ درصد فارغ التحصیلان تا مرگ یک طبیعت گرد سرخط اخبار البرز

 هفته گذشته (بیستم تا بیست و ششم آذرماه )رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز رخ داد.

۴۰ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، یکی از مهم ترین اخباری است که هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایرنا مرکز البرز قرار گرفته است، خبری به نقل از علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  که در برنامه رونمایی از چهار محصول شرکت های عضو پارک فاوا که در پارک فناوری و اطلاعات مستقر در البرز عنوان کرد.

وی در این نشست عنوان کرد که ۴۰ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند  که عدد اسفناک و فاجعه باری است، بدین معنی که ما نتوانستیم نیروی کار را خوب تربیت کنیم.

مفقود شدن ۱۰ نفر طبیعت گرد در ارتفاعات کرج از دیگر اخباری است که در هفته گذشته رخ داد، خبری که در آن عنوان شده بود که ۱۰ نفر طبیعت گرد در ارتفاعات دیزین جاده چالوس در حوزه این شهرستان مفقود شدند.

بر اساس اخبار منتشر شده  از این تعداد با تلاش بی وقفه امدادگران  ۹ نفر نجات یافتند و جسد یک طبیعت گرد  نیز در ارتفاعات دیزین کشف شد.

پیوست های مهارتی به فعالیت پارک های علم و فناوری کشور افزوده می شودعنوان خبری بود که به نقل از معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد، در این مطلب به نقل از غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آورده شده بود پیوست های مهارتی را به فعالیت هایی که در پارک های علم و فناوری انجام می شود، اضافه خواهیم کرد.

تامین سرانه مدارس البرز نیازمند چاره جویی است،این خبری بود که به نقل از سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش البرز عنوان شد، وی در این خبر  با اشاره به کاستی های فراوان آموزشی در استان گفت: برای تامین سرانه های مختلف مدارس البرز باید چاره اندیشی کرد.

تورم در برخی قوانین گمرکی روند صادرات و واردات را کند کرده است، یدالله مالمیر نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در نشستی با اشاره به این موضوع عنوان کرده بود که  حضور برخی عوامل فرصت طلب در واردات کالا و حضور کمرنگ محصولات تولیدی کشور در بازارهای صادراتی را ناشی از خود نمایی تورم در برخی از قوانین و مقررات حاکم در گمرکات عنوان کرد.

برخورد جدی با خروج غیرقانونی هرگونه نهاده دامی از چرخه تولید البرز، این خبر را عبدالرضا روشن نژاد دبیر قرارگاه امنیت غذایی و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرده بود وی ضمن تأکید بر تشدید بازرسی ها در حوزه تأمین و توزیع نهاده های دامی، نسبت به خروج غیرقانونی هرگونه نهاده از چرخه تولید در استان هشدار داد.

در بخش ورزشی نیز این هفته استان البرز در حوزه های مختلف شاهد برگزاری رقابت های مختلف به خصوص در سطح ملی بود که به بخشی از آنها در این گزارش پرداخته می شود.

مجمع فوق العاده ورزش همگانی البرز به ابلاغ آیین نامه جدید موکول شد، در اوایل آذرماه جاری حدود ۹ نفر از اعضای مجمع انتخاباتی هیات ورزش های همگانی البرز با ارسال نامه ای به اداره کل ورزش وجوانان  استان و فدراسیون خواستار برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

پس از انتشار این نامه و به دنبال بروز شایعاتی مبنی بر انصراف دادن برخی از اعضای مجمع از برگزاری مجمع فوق العاده کیهان گلستانی معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان در گفت وگو با ایرنا بدون اشاره به انصراف برخی از اعضای مجمع عنوان کرد که برگزاری مجمع فوق العاده هیات ورزش های همگانی البرز که بنا به درخواست چند تن از اعضای این مجمع بوده به صدور آیین نامه جدید از سوی فدراسیون موکول شد.

پیروزی تیم فوتبال شهدای رزکان در ثانیه های پایانی، هفته ششم رقابت های لیگ دسته ۲ فوتبال کشور در حالی این هفته برگزار شد که تیم دسته ۲ تیم فوتبال شهدای رزکان البرز در زمین خانگی موفق شد تا در ثانیه های پایانی از سد تیم شهرداری بم عبور کرده و به جایگاه سوم جدول لیگ صعود نماید.

صعود تیم والیبال نوجوانان دختر البرز به رقابت های لیگ دسته یک کشور، خبر ورزش خوبی دیگری بود که در هفته گذشته در سر خط اخبار این استان قرار گرفت.

برگزاری رقابت های اتومبیلرانی اسلالوم کشور به مدت ۲ روز و با حضور ورزشکارانی در ۲ بخش حرفه ای و همگانی به میزبانی البرز از دیگر اخبار مهم ورزشی هفته گذشته در این استان بود.

در حوزه حوادث نیز خبر تلخ هفته گذشته مرگ یک نفر بر اثر گود برداری و حریق بود، بر اثر ۲ حادثه گودبرداری و آتش سوزی در کرج یک نفر کشته و یک نفر مصدوم شد.

باز شدن جاده هشتگرد – طالقان نیز در حوزه اقتصادی با توجه به اهمیت این جاده از اخبار مهم هفته گذشته به نقل از مجتبی عبداللهی استاندار البرز بود، عبداللهی در نشست شورای اداری طالقان عنوان کرده بود که جاده هشتگرد طالقان باز می شود ولی در صورت احتمال خطر و بارندگی شدید مسدود خواهد شد.

یک شرکت داروسازی در البرز جایزه کشورهای اسلامی را دریافت کرد، از دیگر اخبار خوش هفته گذشته در استان بود که  امیر فرشچی  نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی البرز در گفت وگو با ایرنا از اهدای بهترین جایزه گروه کشور های اسلامی (دی هشت) به یک شرکت داروسازی این استان به خاطر انتقال فناوری تولید ۲ داروی درمان سرطان خبر داد.

حدود ۱۱ سال  از تبدیل البرز به استان  گذشته اما با وجود این همه سال این استان از مشکلات شدید زیر ساختی در تمام بخش ها رنج می برد، مساله مهمی که مجتبی عبداللهی استاندار البرز نیز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر آن تاکید و عنوان کرده بود که رایزنی های ملی برای ارتقای زیر ساخت های البرز از جمله در بخش های درمان ، راه و آموزشی آغاز شده است.

البرز برای توسعه نیازمند اعتبارات بیشتری است،عنوان مطلب مهمی که علی حدادی  رییس مجمع نمایندگان مردم  استان البرز در مجلس شورای اسلامی  در آیین تجلیل از دانشجویان جهادگر عرصه کرونا گروه جهادی منتظران صالح المهدی( عج ) البرز به آن اشاره و گفته بود که این استان برای توسعه نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر در تمام بخش ها است.

بخشنامه های خلق الساعه‌ صادرکنندگان را با چالش جدی مواجه کرده است،این مطلب به نقل از پرهام رضایی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز مطرح شده بود، وی عنوان کرده بود که  اینگونه بخشنامه ها همواره میلیارد ها تومان خسارت به صادر کنندگان استان و کشور وارد کرده است.

در حوزه هواشناسی نیز با توجه به نزدیک شدن سامانه بارشی به البرز،  هواشناسی استان البرز نسبت به مخاطرات احتمالی سامانه جدید بارشی از عصر جمعه هفته جاری در این استان که با آذرخش و بارش برف و باران همراه است ، هشدار داد.

این هشدار در حالی داده شده که هفته گذشته البرز همچنان با مشکل آلودگی هوا درگیر و میزان بالای آلودگی سبب شده بود تا به دلیل تشدید آلایندگی ها در روز چهارشنبه مهد کودک ها تعطیل و مدارس ابتدایی و پیش دبستانی استان به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

بهره برداری از پروژه تصفیه خانه پساب ماهدشت یک مطالبه جدی مردمی است، عنوان خبری بود که در روزهای پایانی هفته گذشته به نقل از عبداللهی استاندار در بازدیدی که از تصفیه خانه پساب ماهدشت مطرح کرده بود منتشر شد، وی گفته بود که  بهره برداری از پروژه تصفیه خانه پساب ماهدشت یک مطالبه جدی مردمی است که تلاش می کنیم ظرف چند ماه آینده فاز اول آن را افتتاح کنیم.

و در آخر، حسن ختام اخبار البرز در هفته ای که گذشت به خطبه های نماز جمعه کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج برمی گردد.

وی در این خطبه ها با اشاره به کارشکنی های آمریکا و صهیونیست ها در مذاکرات برجام گفت : توطئه ها و کید دشمنان اسلام در این مذاکرات به خودشان باز خواهد گشت.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …