جمعه , 10 فروردین 1403

۸۴ درصد دانش آموزان البرز واکسینه شدند

مهیار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص روند بازگشایی مدارس البرز، اظهار کرد: مدارس روستایی و کارگاه‌های هنرستان، فنی و حرفه‌ای و کارودانش از مهر ماه فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: در نیمه دوم آبان ماه نیز، مدارس متوسطه دوم نظری، فنی و حرفه‌ای و کارودانش بخش تئوری به تدریج متناسب با امکانات، زیر ساخت‌ها و آمار جمعیتی پیشنهاد بازگشایی مدارسشان را اعلام و بر مبنای آن نسبت به بازگشایی اقدام می‌کنند.

با اشاره به خط قرمزی که برای مدارس وجود دارد، تصریح کرد: در این باره رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، آمادگی کامل زیرساخت‌ها و سلامت معلمان و دانش آموزان جزو اولویت‌های مهم آموزش و پرورش البرز است.

وی با بیان اینکه مدارسی که از امتیازات یاد شده برخوردارند، فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند، خاطرنشان کرد: به همین منظور برخی دروس را به صورت تلفیقی، مجازی و حضوری با رعایت فاصله گذاری یک و نیم متری بین دانش آموزان و در اختیار داشتن مساحت ۲.۲۵ متر برای هر دانش آموز در نظر گرفته می‌شود.

کرمی گفت: بر همین اساس مدارس نحوه حضور دانش آموزان و دروسی که باید به صورت حضوری برگزار شود و همچنین تعداد روزهای حضور دانش آموزان در مدارس را رقم بزنند.

وی اظهار کرد: سپس از اول آذرماه، دانش آموزان متوسطه اول و دوره ابتدایی نیز، به این جمع اضافه می‌شوند و فرآیند بازگشایی مدارس تکمیل می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به آمار واکسیناسیون دانش آموزان البرزی، بیان کرد: در سطح استان بیش از ۸۴ درصد از دانش آموزان و بیش از ۹۵ درصد معلمان و همکاران ما واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود خانواده‌ها دو فرآیند مهم را در امر بازگشایی مدارس مد نظر قرار دهند، تصریح کرد: دانش آموزانی که هنوز فرآیند واکسیناسیون کرونا را انجام ندادند، این چرخه را کامل و نسبت به واکسیناسیون آنان اقدام شود تا تمامی دانش آموزان با آرامش خاطر در کلاس درس حضور فیزیکی داشته باشند.

کرمی خاطرنشان کرد: نحوه حضور دانش آموز، همراه داشتن وسایل شخصی و فاصله گذاری اجتماعی نیز، رعایت شود.

وی در خصوص فضای تهویه کلاس‌های درس متذکر شد: در این باره دستورالعمل‌ها در خصوص فضای تهویه و بازبودن پنجره‌ها و در کلاس اعلام و ابلاغ شده است و پیرامون این امر کمیته بهداشت و سلامت در سطح مدارس نیز، مستقر شدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …