دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش البرز رشد ۱۲ برابری یافت

سالار قاسمی روز پنجشنبه درآیین بهره برداری از ۲ مدرسه شهرستان نظرآباد به مناسبت هفته دولت ظهارداشت: اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش البرزاز ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۱۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه علیرغم محدودیت ها و مشکلات بودجه ای، نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی را به مردم ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: ۳۰ پروژه آموزشی و پرورشی درسایر نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز از محل اعتبارات دولتی و خیرساز آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: این استان با دارا بودن حدود نیم میلیون دانش آموز و با شرایطی خاص از مدیریت هوشمند و جهادی مدارس برخوردار است.

قاسمی ادامه داد: میانگین جمعیت کشور در هر کیلومترمربع ۵۰ نفر است ولی در البرز بیش از ۵۰۰ نفر بوده که همین تراکم ۱۰ برابری جمعیت را در حوزه آموزش و پرورش استان نیز شاهد هستیم.

وی میانگین سرانه آموزشی را در کشور بیش از ۵.۵ مترمربع دانست و اضافه کرد: ‌این میانگین در البرز ۳.۵ متر مربع و در فردیس ۱.۵ مترمربع است .

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  یادآورشد:‌ نرخ دانش آموزی در البرز ۲.۵ تا سه  درصد است.

وی تاکید کرد: ‌همچنین از لحاظ عضویت دانش آموز، مدیر و معلم در بسترشاد جزو استان هایی بودیم که پای کار بودند.

در این آیین دبیرستان دوره اول دخترانه سعادت و دبستان پسرانه مادر مجموعا با ۲۸ کلاس با ارزش ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و کمک های خیری به بهره برداری رسید.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …