یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

 مسابقات قرآن دانش‌آموزی البرز تخصصی دنبال می شود

فرشته فهمیده روز پنجشنبه درآیین معارفه رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: فعالیت درحوزه قرآن ،عترت و نماز لطف و نعمت بی کران الهی است که جای شکر دارد، چراکه  این لطف الهی شامل هر فردی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش حفظ آیات الهی و بهره مندی ازاین آیات را در دستور کار قرار داده است،خاطرنشان کرد: حوزه نماز تبلور عینی عترت است که بطور جدی مورد توجه قرار گرفته است لذا در سال تحصیلی جدید پیش اجلاسیه های نماز و مسابقات قرآن و عترت با جدیت پیگیری می شود.

وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن وعترت را حضور دانش‌آموزان در عرصه‌ای نورانی ذکر کرد.

فهمیده تصریح کرد: با وجود وضعیت شیوع ویروس کرونا نه تنها فعالیت آموزش وپرورش کم نشد، بلکه در برخی از حوزه ها نیز تقویت شد و البرز در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان که در بستر شبکه شاد برگزار شد، ۸ برگزیده کشوری داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از توفیقات زندگی امروز به برکات قرآن است، اضافه کرد: تلاوت قرآن در مقابل سایر دانش آموزان این امکان را مهیا می کند که دانش آموزان به شناخت بهتری از خود برسند لذا بهتر است همکاران در مدارس فرصت را به گونه ای مهیا کنند که تمام دانش آموزان از این فرصت بهره مند شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: فعالیت ها و آموزه های قرآنی به عنوان کتاب هدایت سرمنشاء زندگی با سعادت است، از این رو مهم ترین ماموریت آموزش و پرورش توسعه  فعالیت های قرآن است ودر واقع این اقدام یک جهاد است که مشمول پاداش خداوند می شود.

وی تاکید کرد: اهمیت و اولویت فعالیت ها و مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین تعریف شده است از این رو وظیفه ای بر عهده ماست که به مباحث تعلیم و تربیت نیز پرداخته شود.

سفیران قرآن

رییس اداره قرآن ، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز گفت: شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی می توانند سفیران این کلام خدا در مدارس باشند.

حسین سلیمیان افزود: دانش آموزانی که درمسابقات قرآنی شرکت می کنند در واقع به عنوان سفیران و مربیان قرآن در جذب دانش آموزان به این حوزه مهم می توانند گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه تلاوت قرآن به شناخت دانش آموزان کمک می کند، یادآورشد: شرط انس به قرآن، عمل به آموزه های قرآنی است،از این رو برکات تلاوت این کتاب آسمانی می تواند بر همه افراد خانواده اثر گذار باشد.

وی بیان داشت: قرآن بهترین و محکم ترین راه برای زندگی است به همین دلیل برنامه های قرآنی در مدارس البرز با نگاهی تخصصی تدوین و اجرایی می شود.

سلیمیان ادامه داد: مسیرهای سلامتی و سعادت انسان از قرآن می گذرد و هدایت انسان از قرآن سرچشمه می گیرد؛ چرا که این کتاب آسمانی مایه شفای همه دردهای روحی و جسمی انسان است.

وی تاکید کرد: فضای مجازی در چنین شرایطی با وجود شیوع ویروس کرونا فرصت ارزشمندی برای برنامه‌ریزان مسابقات قرآنی است که باید زیرساخت‌های فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی دراستان البرز تقویت شود.

در این آیین از زحمات عیسی بابالو قدردانی و حسین سلیمیان با سابقه کاری بیش از ۲۸ سال درحوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بعنوان رییس جدید اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز معرفی شد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …