پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

ارتباط صنعت و پژوهش در البرز باید فراگیر شود

 «مهرداد قهرمانی» عصر  چهارشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد، افزود: یکی از مسایل استان البرز با وجود زیرساخت های لازم برای ارتباط صنعت و دانشگاه، نبود بستر مناسب برای توسعه محتواهای لازم از جمله ساز و کار اثر بخش برای توسعه استان است.

وی به راه اندازی سامانه ملی پژوهش در استان البرز اشاره کرد و افزود: انتظار می رود در سال آینده برنامه ریزی مناسب تری برای آماده سازی این بسترها داشته باشیم.

قهرمانی گفت: با تغییر ساختار اقتصاد جهانی و اهمیت نوآوری، ارتباط دانشگاه و صنعت به عنوان یک سیاست کارا در توسعه و پیشرفت کشورها  مورد توجه سیاستمداران در سطح دنیا قرار گرفته است.

وی افزود: مطالعات نشان می دهد که کارآمدی کشورهای توسعه یافته ناشی از تولید دانش و استفاده آن در صنعت است که به این کشورها مزیت رقابتی می دهد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری البرز بیان داشت: استان ما به صورت توامان در تقسیم کار ملی یک استان دارای بخش های صنعتی، خدماتی و کشاورزی است که اهمیت این موضوع را دوچندان می کند.

وی با تاکید بر تاثیر هفته پژوهش و فناوری برای ایجاد زمینه مناسب جهت پرکردن خلاءهای موجود، گفت: در البرز علاوه بر وجود سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی، مراکز علمی پژوهشی معتبر و برند ملی و بین المللی داریم که اگر همت بیشتری شود در سال آینده با یک اقدام جهادی و روحیه انقلابی و نفس تازه ای که در کشور وزیده بتوانیم یک قدم بلندی در این زمینه برداریم.

در این آیین از ۷۹ برگزیده هفته پژوهش و فناوری استان البرز شامل پژوهشگران برتر دانشگاهی و مراکز آموزش عالی، پژوهشگران برتر دستگاه های اجرایی، پژوهشگر برتر در حوزه کرونا، فناوران برتر دانشگاهی، فناوران برتر صنعتی، فناور برتر در حوزه بیماری کووید ۱۹، سرآمدان علمی استان، سرآمدان و پیشکسوتان کارآفرینی استان، صاحبان ایده های برتر و دانش آموزان پژوهنده برتر تجلیل شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …