شنبه , 8 اردیبهشت 1403

مزرعه الگویی وزارت جهاد کشاورزی کرج، پایلوت اجرای پوشش بتن پارچه ای شد

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، مقدمات و بسترسازی برای اجرای پایلوت بتن پارچه ای با حضور جلال ابوالحسنی مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی، جواد علیرضایی مدیرعامل موسسه حیات سبز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، معاون فناوری دفتر توسعه شبکه های آییاری و زهکشی، معاون و کارشناسان موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و پژوهشکده مهندسی و پدافند غیرعامل دانشگاه جامع امام حسین (ع) در اراضی مزرعه الگویی معاونت آب وخاک در کرج انجام شد.

مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهادکشاورزی گفت: محصول بتن پارچه ای که توسط پژوهشکده مهندسی و پدافند غیرعامل دانشگاه جامع امام حسین (ع) بومی سازی شده است، بدلیل دارا بودن قابلیت های فنی و اجرایی درصورت اخذ تاییدیه از مراکز ذیربط از جمله موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی می تواند جایگزین مناسبی برای پوشش کانالهای آبیاری و انهار سنتی باشد.

جلال ابوالحسنی افزود: بتن پارچه ای در طرح های شبکه فرعی آبیاری و زهکشی، احداث و بهسازی کانال های آبیاری عمومی و پوشش انهار کشور که با محدودیت تامین منابع قرضه برای اجرای شبکه ها و همچنین محدودیت زمان و شرایط یخبندان به لحاظ اقلیمی برای اجرای این پروژه ها مواجه هستند، مناسب پیش بینی می شود.

براساس توافقات انجام شده فی مابین پژوهشکده مهندسی و پدافند غیر عامل دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دفتر توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده بود که برای انجام آزمایشات لازم این پروژه، محلی در مزارع الگویی معاونت آب وخاک در شهرستان کرج جانمایی و دراختیار موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی قرار داده شود.

اجرای پروژه بتن پارچه ای در جلوگیری از هدر رفت آب بسیار تاثیر گذارخواهد بود. معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در جاده محمدشهر کرج قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …