پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

برنامه آموزشی آمادگی در برابر زلزله برای ۴۰ مدرسه البرز اجرا شد

فرشته فهمیده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این برنامه آموزشی که به مدت یک هفته ادامه داشت ، دانش آموزان به ۲ صورت حضوری و فضای مجازی با راه های خودمراقبتی در زمان وقوع حوادث طبیعی و امداد و نجات آموزش  آشنا شدند.

وی ادامه داد: این برنامه آموزشی در راستای  بیست و سومین مانور سراسری زلزله که فردا دوشنبه برگزار می شود، اجرا شده است.

فهمیده گفت : مانور زلزله و ایمنی همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله، با مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی البرز از جمله جمعیت هلال احمر ، آتش نشانی، اورژانس و فوریت های پزشکی، بهزیستی ،نیروی انتظامی و مدیریت بحران استانداری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی، تغییراتی در روند اجرای مانور ایجاد شد، خاطرنشان کرد:  امسال نیز به دلیل ادامه شرایط پاندمی پیش بینی های لازم در برنامه های اجرایی صورت گرفت تا دانش آموزان در دو بخش حضوری و مجازی تحت پوشش دوره های آموزش آمادگی در برابر زلزله قرار گیرند.

وی بیان داشت: این دوره های آموزشی با محوریت ایمنی در برابر زلزله در مدرسه و خانه برای دانش آموزان و اولیا برگزار شد تا با فراگیری مطالب بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.

فهمیده با اشاره به اینکه زلزله کشنده ترین سانحه طبیعی است که تقریبا همه ایرانیان لرزش آن را زیر پای خود حس کرده اند، اضافه کرد: در این دوره های آموزشی کارشناسان از این سانحه ناگهانی که خسارات جانی و مالی فراوانی بر جای می گذارد سخن گفتند.

وی عنوان کرد: دراین دوره ها به دانش آموزان از جمله اطفاء حریق، امداد و نجات، پناهگیری،خروج اضطراری و ایمن، کنترل و کاهش آسیب های فردی و اجتماعی در حوادث، کمک های اولیه، برپایی چادرهای امدادی حمل مصدوم  و نکات ایمنی و مقابله با آتش سوزی و آموزش مهارت های عمومی در مقابله با حوادث آموزش داده شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی هشتم آذر برگزار می‌شود،ادامه داد: امسال مانور متمرکز استانی زلزله در مدرسه دخترانه قلم چی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج اجرا می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح به دنبال این هستیم تا دانش آموزان آنچه را که آموزش می بینند به خانواده ها و اطرافیان انتقال دهند تا در بروز حوادث طبیعی سطح آسیب ها و خسارات کاهش پیدا کند و افراد از آمادگی و مهارت لازم برخوردار باشند.

فهمیده تاکید کرد: اگر در هر خانواده‌ یک نفر آموزش‌های لازم را در این خصوص ببیند ،میزان خسارات در زمان وقوع حوادث کاهش خواهدیافت.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …