جمعه , 14 اردیبهشت 1403

آزادی ۸۶۲ مددجوی زندان رجایی شهر کرج در سال گذشته

مدیر زندان رجایی شهر کرج گفت: با مشارکت کارشناسان اجرای احکام ۸۶۲ مددجو‌ی این زندان سال گذشته آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

آزادی ۸۶۲ مددجوی زندان رجایی شهر کرج در سال گذشتهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، الله کرم عزیزی، گفت: در اجرای اعمال دستورالعمل‌های سازمان زندان‌های کشور با هدف اصلاح و تربیت و کاهش جمعیت کیفری زندان در سال گذشته، مددجویان واجد شرایط از زندان آزاد و به کانون خانواده‌های خود بازگشتند.
مدیر زندان رجایی شهر کرج افزود: از مجموع مددجو‌های آزاد شده ۵۰۶ نفر از طریق آزادی با وثیقه، ۱۲۱ نفر مرخصی منجر به آزادی،۹۶ نفر آزادی مشروط، ۹۱ نفر آزادی اتمام حبس و ۴۸ نفر از طریق وکالت آزاد شدند.

عزیزی اضافه کرد: یکی از ابزار‌های موثر شناسایی مددجویان واجد شرایط برای بهره مندی از تسهیلات قانونی حضور مستمر مسوولان و کارشناسان قضایی در محل اسکان زندانیان و ملاقات با آنان است.

او استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای کاهش جمعیت کیفری از جمله آزادی اتمام حبس، مشروط، وثیقه، کفالت، مرخصی منجر به آزادی و اعمال ماده ۴۲۹ را از موارد پیگیری و مکاتبه کارشناسان اجرای احکام زندان با مراجع قضایی مربوطه عنوان کرد.
مدیر زندان رجایی شهر در خصوص شرایط برخورداری از تسهیلات آزادی مشروط گفت:عدم وجود شاکی خصوصی و جزای نقدی، سپری نمودن یک سوم از کل حبس تعیین شده، دارا بودن حسن اخلاق و رفتار مددجویان و همچنین موافقت قاضی صارکننده رای مجازات از موارد برخورداری تسهیلات قضایی است.

زندان رجایی شهر یکی از چهار زندان مستقر در کرج است که زیر نظر اداره کل زندان‌های استان تهران اداره می‌شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …