پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

شورای شهر کاشمر به دنبال تهیه سند تدبیر آب است

رییس شورای شهر کاشمر گفت: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب به کمک شهرداری و با هماهنگی با کمیسیون فرهنگی شهرداری کلیپ ها، موشن گرافیها و بسته های فرهنگی برای گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب تهیه می شود. 

مرادزاده افزود: باید با یک اقدام جدی از طرف شهر و شهرداری مطالبه آب تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و صنعت تدبیر آب در اختیار همگان قرار گیرد و دستگاه های اجرایی نیز برای حل مشکلات منطقه از نخبگان کمک بگیرند.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر هم در این جلسه طی سخنانی با تاکید بر این که دانشگاه در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی خویش در سالهای اخیر به خوبی ایفای نقش کرده است گفت: خوشبختانه شاهد رشد فعالیتهای پژوهشی مرکز آموزش عالی در سالهای اخیر بوده ایم که انتشار بیش از ۲۰ مقاله و چاپ ۶ کتاب و  فعالیت‌ هسته های نوآور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز در این زمره است.

هادی معماریان با اشاره به بحران آب و قرارگرفتن دشت کاشمر به عنوان دشت ممنوعه بحرانی و افت قابل توجه منابع آب زیرزمینی آن افزود: موضوع آب یک موضوع فرانهادی است و باید همه ذینفعان اعم از مردم و مسئولان نسبت به این بحران با حساسیت عمل کنند. 

وی با اشاره به پژوهشهای بسیاری که در حوزه آب و منابع آبی منطقه و موضوع پیامدهای آن از جمله فرونشست زمین و فرسایش خاک انجام شده است ادامه داد:  باید از نتایج پژوهش های اساتید دانشگاه ها و نخبگان منطقه در راستای آینده پژوهی و ترسیم چشم انداز منطقه و به دست آوردن راه حل منطقی بهره جست.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر تامین مالی نوآوری و تحقیق و توسعه را یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش روی توسعه عنوان کرد و گفت:طی سال‌های اخیر در تأمین مالی پروژه‌های نوآورانه با مشکلاتی مواجه بوده ایم.

معماریان افزود: در این شرایط تحریم، پژوهشگران و دانشگاهیان فوق‌العاده خوب عمل کردند و به نسبت ورودی حوزه پژوهش، خروجی فوق‌العاده خوبی داشته‌ایم به طوری که برای اولین بار در جمع کشورهای دست یافته به نوآوری قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای برگزاری ۱۳ کارگاه آموزشی، تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از فعالیت های تیم های نوآور مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز و آغاز سلسله نشست های فراسوی بحران در منطقه ترشیز از جمله برنامه‌های شاخص مرکز آموزش عالی کاشمر در هفته پژوهش است.

علاوه بر مرکز آموزش عالی کاشمر، پنج واحد آموزش عالی دیگر با سه هزار دانشجو در شهرستان کاشمر فعالیت دارند.

شهرستان کاشمر که مرکز آن در فاصله  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است به نوعی مرکز فرهنگی و اقتصادی در منطقه جنوب غرب استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و شهرستانهای بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در گذشته بخشهایی از شهرستان کاشمر بودند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …