پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری: البرز نخستین استان کشور در برگزاری جشن انفال است

«حامد فرضی» روز سه شنبه همزمان با سومین روز از هفته منابع طبیعی در آیین جشن انفال که به منظور صدور سند مالکیت تمام اراضی ملی البرز به نام دولت در دادگستری استان البرز برگزار شد ضمن قدردانی از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و بخش قضا، افزود: در استان البرز با پیچیدگی خاصی که در اخذ سند وجود دارد و با مرزهای مشترک بسیار زیادی که بین اراضی ملی و مستثنیات وجود دارد، کار صدور سند برای اراضی ملی با موفقیت و با دقت بسیار بالا انجام شد.

وی اظهار داشت: تا پیش از سال ۱۳۹۸ میزان سندی که در سامانه حدنگار ثبت شده بود حدود ۴۵ هکتار که معادل ۳۵ درصد اراضی ملی بود، انجام شده بود که امروز این عدد به ۹۹ درصد رسید.

وی گفت: سند یک درصد از  این اراضی هم به دلیل تداخلی که با اوقاف و امور خیریه داریم تاپایان هفته عملیاتی می شود و ۱۰۰ درصد استان در حاکمیت دولت در حوزه منابع طبیعی تثبیت خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: افتخاری است برای مجموعه منابع طبیعی که با تلاش های جهادی همکاران ثبت و اسناد که با این اتفاق خوب ما را به یک سرمنزل خوب و مطمئنی رساند.

وی تصریح کرد: این کار عایدات زیادی در البرز برای بحث پاسخ به استعلامات و پرونده های مفتوحی در مراجع قضایی به دنبال دارد.

فرضی با اشاره به هفته منابع طبیعی و اقدامات انجام شده در این حوزه، گفت: یکی از برنامه های جدی در این حوزه نهضت سبز و جنگل کاری در استان است که در همین راستا در سال جاری ۲ هزار هکتار جنگلکاری با محوریت مشارکت مردمی را داشته ایم.

وی افزود: همچنین در سال جاری موفق به آزادسازی ۸۶۰ هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان بوده ایم که فقط ۷۸۸ هکتار آن در نظرآباد بوده که با دستور جدی و پیگیری رییس قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان البرز رفع تصرف شد.

در پایان این آیین از خدمات و پیگیری های مجدانه مدیران کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی البرز تجلیل شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …