پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ میلیون دز واکسن برکت در کشور فراهم شده است

دکتر «عارف نوروزی » روز سه شنبه در آیین راه اندازی فاز نهایی بزرگترین کارخانه ساخت واکسن کرونا غرب آسیا در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود:  از زمانی که سویه امیکرون وارد ایران  شد تا وقتی که واکسن آن  تولید شد ۲۹ روز طول کشید ؛ امروز تجهیزاتی که وزیر بهداشت و درمان و شخصیت های علمی در مجموعه برکت بازدید کردند خود ظرفیتی بزرگ برای مقابله با ویروس کرونا است .

وی ادامه داد: امروز این ظرفیت در مجموعه برکت وجود دارد که هر مشکل ویروسی کشور را تهدیدکند امکان  مقابله با آن فراهم است؛ ما این امکان را داریم سالانه ۴۰۰ میلیون دز واکسن تولید کنیم

ضمن آنکه  این امکان وجود دارد تا در این زمینه  کشور ، منطقه و  سایر مناطق جهان را زیر  پوشش  واکسن قرار دهیم.

نوروزی بیان داشت: در این ۲ سال  اخیر با کوشش و تلاش فراوان به  توفیقات بزرگی رسیدیم و نتایج و دستاوردهای علمی خوبی در کنار ساخت واکسن داشتیم ؛ اولین تولید کننده داروی ضد کرونا با ظرفیت تولید ۳۰ هزار تا ۴۵ هزار دز  و سازنده تجهیزات درمانی مانند انواع کیت های تشخیص کرونا در منطقه هستیم.

وی گفت: راه اندازی بزرگترین کارخانه  تولید ماسک در غرب کشور با ظرفیت پنج میلیون عدد ماسک در روز  در مدت زمان ۲۳ روز  از مهمترین دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

تولید ۶۵ محصول دارویی جدید در کشور

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان داشت: امسال ۶۵ محصول دارویی جدید در کشور توسط زیر مجموعه های این ستاد تولید شد ضمن آنکه بومی سازی مواد اولیه دارویی با ۲۰۵ میلیون دلار صرفه جویی و کمک به تشکیلات بخش خصوصی از دیگر دستاوردها به شمار می رود.

نوروزی افزود: ایجاد دانش فنی تولید ۶ انزیم دارویی مورد تحریم که سالانه ۴۳ میلیون دلار ارز بری داشت و تکمیل کارخانه تولید واکسن ضد سرطان دهانه رحم از دیگر اقدامات است  که در گروه دارویی برکت انجام شد.

وی گفت:  ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  (ره ) حتی یک ریال  انتفاع  از محل تولید دارو برای غیر فعالیت های سلامت استفاده نداشته  است.

ساخت ومراکز بیمارستانی و درمانی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره )  با اشاره به شروع ساخت و تکمیل ۱۷ بیمارستان و ۲ مرکز درمان سرطان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در مجموع به ظرفیت سه هزار تخت

توسط این ستاد در کشور بیان داشت: تاکنون از این تعداد ، ۱۳ بیمارستان آنهابه بهره برداری رسیده و چهار بیمارستان دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد هستند ؛همچنین تاکنون ۲۰۰ مرکز سلامت در کشور بهره برداری شده است .

وی افزود: در زمینه ساخت  واکسن کرونا با تولید ۶۰ میلیون دز واکسن به عنوان یکی از ۶ کشور تولید کننده  واکسن در جهان هستیم.

این مسوول اظهار داشت : ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بنا به رسالتی  که داشت از بدو شیوع  کرونا درکشور اقدامات اساسی برای پیشگیری و مهار کرونا انجام داد.

وی با یادآوری این نکته که در روزهای  نخست شیوع کرونا مشکلات ناشی از کمبود ماسک، مواد ضد عفونی کننده و سایر نیازها در کشور به وجود آمد، اظهار داشت :  کارکنان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) با مجاهدت فراوان کارها را در این زمینه دنبال کردند تا  به نتیجه برسد.

نوروزی  ادامه داد: کارها پیش رفت که نهایتا  به تولید واکسن کرونا رسیدیم و روی یک پلت فروم تمرکز حاصل و کار آغاز شد؛  وقتی خبر مربوط به موفقیت تولید واکسن در ایران منتشر شد دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکا برای جلوگیری از نقل و انتقال پول و تجهیزات و ممانعت از ورود دارو و مواد اولیه به کشور  نهایت خباثت ، دغل کاری و ریا کاری  را نشان داد.

وی بیان داشت:  از یک سو آمریکایی ها اعلام می کردندایران از لحاظ دریافت دارو مشکلی ندارد و از طرف دیگر  فشارها را مضاعف کردند اما اقدام به موقع  مسوولان فداکار  کشور موجب شد تا رفتارهای دشمن  هیچ خللی در اراده پولادین ملت ایران ایجاد نکند و امروز  به نقطه ای که رسیده ایم که ۶۰ میلیون دز واکسن کووبرکت در کشور تولید  شده است؛ بخشی از آن  تزریق شده بخشی آماده صادرات و بخشی هم در انبارها است .

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) گفت : دشمنان  کارشکنی ها  کردند تا  ما نتوانیم در زمانی که به مردم  قول داده بودیم واکسن تولید شود؛  امروز  جنگ اقتصادی است و بی رحمی دشمنان انسانیت  در جای جای دنیا را  می بینیم زیرا  این ها به خاطر منافع  خود به مردم خود هم رحم  نمی کنند؛ رفتارهای آمریکایی ها  در جای جای دنیا  مانند عراق،  یمن و سوریه همه جهانیان شاهد هستند.

وی اظهار داشت : در بخش تولید واکسن ایرانی تا جاییکه امکان داشت مانع شدند اما  وقتی متوجه شدند که تولید واکسن به نتیجه می رسد تمام شرکت های دانش بنیان ستاد فرمان امام (ره )را تحریم کردند اما خداوند یاری کرد و تلاش های مخلصانه ای انجام شد هر چند با تاخیراتی مواجه شدیم اما به هدف رسیدیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …