پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

شهدا عاشورا را در عصر حاضر تجدید و زنده کردند

سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا عصر پنجشنبه در یادواره شهدای دهقان ویلا  کرج و مراسم آبروی محله که همراه با تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام برگزار شد، افزود: این شهدا به ظاهر گمنام اما نام آور هستند، گمنام ما هستیم که در آرزو و طلب شهادت هستیم.

وی با بیان اینکه این شهدا در عهد و پیمانی که با خدای خود بستند راسخ بودند، اظهار داشت: در میان مومنان کسانی هستند که هنوز امیدوار هستند خداوند آن ها را نیز مانند شهدا به نزد خود ببرد.

وی گفت: شهدا همچون امامزادگان وجودشان باب المراد است، آن ها واسطه و شفیع ما هستند و تنها کسانی که در روز قیامت بدون واسطه خداوند متعال را ملاقات می کنند شهدا هستند زیرا آن ها بالاترین سرمایه خود را که جان عزیزشان بود، فدای خدا کردند و خداوند این شهدا را بدون واسطه به پیش خود فرا می خواند.

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: امنیت و آرامشی که امروز بر کشور حکم فرما است به برکت خون پاک این شهیدان است، شهدا مجاهدان راه حق و رهبران اهل بهشت هستند و طبق فرمایشات حضرت علی (ع) زمانی که شهدا وارد عرصه محضر می شوند، اگر پیامبران در مسیر آن ها سوار بر مرکب باشند، بخاطر نور و ابهت آن ها پیاده می شوند. 
حیدرنیا با بیان اینکه هر یک از شهدا می توانند ۷۰ هزار نفر از دوستان و عزیزان خود را شفاعت کنند، اضافه کرد: امام علی (ع) در مناجات خود می فرماید که «خدایا از تو امان می خواهم از روزی که نه مال و نه فرزند به داد من می رسد و آدمی از برادر، پدر، مادر و فرزندش می گریزد و روزی که دست ما از همه دنیا کوتاه است».

وی بیان داشت: شهید باکری، قائم مقام لشکر عاشورا در وصیت نامه خود می گوید که دعا کنید خدا در زمان هشت سال دفاع مقدس شهادت را نصیب شما کند که در غیر این صورت زمانی فرا می رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان به سه دسته تقسیم می شوند؛ اول دسته ای که به مخالفت با گذشته خود بر می خیزند و از گذشته خود پشیمان هستند و دسته دوم، افرادی که راه بی تفاوتی را بر می گزینند و با غرق شدن در زندگی مادی همه چیز را از یاد می برند. 
حیدرنیا افرود: اما دسته سوم به گذشته خود وفادارند که قریب به اتفاق رزمندگان اینگونه هستند و احساس مسوولیت کرده و از شدت غصه ها و مصائب دق می کنند، پس خواهران و برادران از خدا بخواهید که با وصال شهادت از عواقب بعد از جنگ در امان بمانید چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نیم شود و ماندن در دسته سوم بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

وی گفت: پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از دفاع مقدس هنوز هم افرادی ثابت قدم گوش به فرمان ولی در راه جهاد و شهادت هستند. 
فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه ثابت قدم ماندن در این راه بسیار دشوار و سنگین است، اظهار داشت: با نواخته شدن شیپور جنگ، مرد از نامرد مشخص می شود، البته در بین بسیجیان کسانی هستند که وقتی شیپور جنگ در بلاد مسلمین و شامات بلند شد، گوش به فرمان ولی خود پای در عرصه جنگ گذاشتند و خداوند بسیاری از آن ها را به بهترین شیوه مهمان خود کرد.
وی با اشاره به ولایتمداری حضرت ابوالفضل العباس (ع) در واقعه عاشورا، افزود: ولایتمداری یعنی یک گام جلوتر از ولی و نه عقب تر از او و در واقع پا به پای او حرکت کنید و این در حالی است که اکنون چقدر از ما و کارگزارانی که اکنون در جامعه مسلمین مسئولیت دارند، گوش به فرمان ولی خدا هستند؟ اینکه ما دم از ولایتمداری بزنیم اما فرمان ولی خدا و نائب امام زمان (عج) بر زمین بماند، ولایتمداری نیست، ولایتمداری ینی با بهترین و گرانبهاترین مال و جان خود در راه اعتلا و بر زمین نماندن حرف ولی زمان حرکت کنیم.
استان البرز بیش از پنج هزار و ۲۵۰ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …