پنجشنبه , 9 فروردین 1403

خلف وعده مسوولان وقت صنعتگران را با چالش مواجه کرده است

یداله مالمیر روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز گفت: طی سال های ۹۰ و ۹۱ همزمان با افزایش قیمت سوخت، دولت وقت در پوشش شعار حمایت از بخش تولید ، طی مصوبه ای  وعده پرداخت یارانه ناشی از افزایش قیمت سوخت به واحد های تولیدی صنعتی را مطرح کرد.

وی افزود:  بر اساس تصمیم دولت وقت مقرر شد تا زمان عملی شدن این وعده ، بانک ملی تسهیلات ۳۰ ماهه در اختیار صنعتگران قرار دهد.

مالمیر گفت:  پس از پرداخت ۲ تا سه قسط این تسهیلات توسط  صنعتگران ، بنا به دلایل مبهم ، دولت از وعده خود برای پرداخت یارانه سوخت منصرف شد و به طور رسمی اعلام کرد، صنعتگران‌ تسهیلات دریافتی را از بانک ملی به عنوان یارانه تلقی نمایند.

وی ادامه داد: بدین ترتیب صنعتگران نیز با تایید دولت تسهیلات اشاره شده را به عنوان یارانه سوخت مورد توافق قرار دادند و لذا از ادامه پرداخت اقساط آن تسهیلات خودداری کردند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز اظهار داشت :  اکنون با گذشت حدود ۱۰ سال، بانک ملی به بهانه عدم باز پرداخت تسهیلات، حساب های صنعتگران از جمله در البرز را مسدود کرده است.

مالمیر گفت: در ابلاغیه صادره شده از سوی بانک  ملی علاوه بر ضرب العجل برای باز پرداخت اصل و فرع تسهیلات ، الزام به پرداخت  ۶ درصد جریمه  دیر کرد تعیین شده است.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه این مشکل با گذشت یک دهه همچنان لاینحل رها شده است، از دولت  سیزدهم و دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست برای رفع این چالش حاد صنعتگران چاره اندیشی کنند.

وی همچنین ضرورت ورود  شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز برای  رفع این مشکل را مورد تاکید قرار داد.

استان البرز دارای سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …