چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس فراگیر شود

حجت الاسلام حسین درودی روز پنجشنبه در حاشیه دوره آموزشی مدرسان بیانیه گام دوم انقلاب استان البرز درگ فت و گو با خبرنگارایرنا در کرج اظهارداشت: تبیین و بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش آموزان باید با نگاه تربیتی، فرهنگی ، سبک زندگی، دشمن شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی در اولویت قرار گیرد.

وی بیان داشت: کم و بیش در استان های مختلف از جمله البرز برای آشنایی دانش آموزان با بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات مختلفی انجام شده است اما به دلیل پاسخگویی به سوالات دانش آموزان ، نیاز به برنامه ریزی منسجم و سازماندهی  داریم.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب از سال ۱۳۹۷ ابلاغ شد،خاطرنشان کرد: اما تا کنون برنامه و اقدامات منسجمی برای اقناع افراد در خصوص مطالب مندرج در این بیانیه ۴۷ صفحه ای صورت نگرفته است.

درودی یادآورشد: بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب به نیازهای تربیتی، اجتماعی و فرهنگی اختصاص داده شده است تا به سوالات افراد پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه مطالبات ازانقلاب اسلامی یکی ازلایه های بیانیه گام دوم انقلاب است،اضافه کرد: درچهل سالی که از انقلاب اسلامی می گذر به یکسری از سوالات و مطالبات مردم پاسخ داده نشده و دشمن به آن با روند تخریبی پاسخ داده است که این موضوع مهم در فرآیند بازخوانی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد تا نوجوانان و وجوانان قدرت لازم برای مقابله پاسخگویی با دشمنان داشته باشند.

وی تصریح کرد: پاسخ به شبهات ازدیگرلایه های بیانیه گام دوم انقلاب است که جامعه امروز ما به دلیل تلاش دشمنان برای ایجاد دو دلی، سرگردانی، بیگانگی، ناامیدی و فاصله از دین و انقلاب در بین نوجوانان و جوانان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده اموراستان های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای آشنایی بیشتر و عمقی با بیانیه گام دوم انقلاب باید مطالعه کرد و کتاب و سخنرانی های رهبر معظم انقلاب را با دقت مطالعه و گوش کرد تا شناخت کامل نسبت به این بیانیه به دست آوریم .

وی ادامه: باید بستر مناسب برای پاسخ دهی و آموزش بیانیه گام دوم انقلاب به مخاطبان نوجوان و جوان که مورد خطاب رهبر معظم انقلاب قرارگرفته اند را فراهم آوریم.

درودی عنوان کرد: در مدارس سمپاد کشور در زمینه تبیین گام دوم انقلاب برای دانش آموزان اقدامات خوبی صورت گرفته است و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب به درسنامه یک هزار پاوری تبدیل شده است که می طلبد در سایر مدارس به این موضوع مهم توجه بیشتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: برای تبیین بیانبه گام دوم انقلاب دربین نوجوانان و جوانان باید به گونه ای کار شود که این ۲  قشر که همواره مورد هجمه دشمنان در فضای مجازی قرار می گیرند، توانایی پاسخگویی به تخریب و ایجاد شبهات را داشته باشند چون این بیانیه راه درخشان برای تمدن سازی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …