جمعه , 10 فروردین 1403

انتقاد تند امام جمعه از انتصابات غیرکارشناسانه در شهرداری کرج/ گوش شنوایی در این باره نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته کرج  با اشاره به روز قانون اساسی، اظهار داشت : رعایت قانون و قانونمداری، تحقق عدالت اجتماعی را در جامعه به دنبال دارد و تحقق عدالت اجتماعی ثمره اجرای درست قانون است. عدالت اجتماعی یکی از اهداف انبیای الهی بوده و رسول خدا(ص) با رعایت قانون در مقابل قانون‌شکنان ایستاد و سخت‌گیری ایشان برای  اجرای قانون در میان نزدیکان خود مشهودتر  بود.  

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه قانون حافظ امنیت جامعه است و نباید به بهانه‌های مختلف توسط  عده ای قانون شکن نادیده گرفته شود، بیان کرد: حاکمان باید بیشتر از شهروندان ملزم به رعایت و اجرای قانون باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه عدم اجرای قانون سبب انقراض حکومت‌ها شده است، ادامه داد: برخی از مسئولان برای فرار از اجرای قانون فرد مورد نظر و فاقد صلاحیت خود را در مناصب مختلف به کار می‌گیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه برخی قانون‌دان، قانون‌شکن هستند، ادامه داد: اگر کسی کار خلاف قانون انجام بدهد یعنی قانون را قبول ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به برنامه‌های دشمن برای قشر  دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان ادامه داد: دانشجویان در کنار ملت بزرگ ایران  با روحیه انقلابی و استکبار ستیزی دست از مبارزه با آمریکا و اذناب پلید و نوچه‌های زبون آن بر نمی دارند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دانشجویان با روحیه انقلابی و برای پیشرفت کشور شب و روز ندارند و به تهدیدهای استکبار توجه نمی‌کنند‌، گفت: ‌روش جدید دشمنان جنگ روانی و  القای تفکرات خود به دانشمندان و مظلوم نمایی برای همراه کردن نخبگان با خود و جدایی نخبگان از انقلاب است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه دغدغه مسئولان اجرایی باید تنها خدمت به مردم باشد، متذکر شد: دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بدون اغماض به وظایف خود عمل کنند و به حاشیه‌سازان و شایعه‌سازان بی‌توجه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه هرکس حقوق مردم را تضییع کند باید در این زمینه پاسخگو باشد، متذکر شد: به تذکرات خیرخواهانه توجه کنید و خود را بالاتر از قانون ندانید.

حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه برخی برای تبرئه خود حاضرند تمام دستگاه‌های حاکمیتی را با جوسازی، افترا و دروغ‌پراکنی زیر سئوال ببرند و افکار عمومی را ناراحت کنند، ادامه داد: در یک جلسه رسمی کسی به خود اجازه داده  دستگاه‌های حاکمیتی را زیر سئوال ببرد که این موضوع قابلیت پیگیرد قضایی دارد.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری از دستگاه‌ها چیز بدی نیست، گفت: اتهام‌زنی به دستگاه‌های حاکمیتی باید فورا پیگیری شود  تا کم‌کاران و ناتوانی در کار با مظلوم‌نمایی و فرار از پاسخگویی در اذهان تداعی نشود.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در شهر کرج‌ به اندازه کافی مشکلات وجود دارد و نباید مشکلات دیگری با بی تدبیری افزوده شود، ادامه داد: یکی از مسائل و مشکلات این شهر انتصابات غیرتخصصی و غیرکارشناسانه در شهرداری کرج است.

امام جمعه کرج ادامه داد: بنده مدتی در این زمینه صبر کردم و پیغام فرستادم و دیدم که متاسفانه گوش شنوایی در این باره نیست. 

وی با بیان اینکه شورای شهر کرج طبق قانون حق دخالت در انتصابات و تعیین مصداق  را ندارد، بیان کرد: این موضوع از اختیارات شهردار است  و شهردار باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند اما شورای شهر حتما بایداز شهردار سوال کند که مبنای شما برای انتخاب افراد چیست؟

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه افرادی که تحصیلات غیر مرتبط دارند چرا در مسئولیت‌های تخصصی منصوب می شوند، ادامه داد: شهر کرج چقدر باید در این زمینه هزینه بدهد.

وی با بیان اینکه این تذکرات دوستانه است و مسائل نباید پیچیده شود، گفت: متاسفانه در این استان  بی‌اخلاقی زیاد است، دستگاه اطلاعاتی و امنیتی فردی را به اتهامی بازداشت می‌کند و برخی برای اجرای انجام وظیفه این دستگاه فشار می‌آورند.

وی با بیان اینکه وظیفه این دستگاه بازداشت و برخورد با تخلفات افراد  است‌، ادامه داد: چرا به این دستگاه فشار می‌آورید چرا تهمت می‌زنید و چرا ناسزا می‌گویید؟

وی با بیان اینکه باید در این زمینه سکوت کنید و هوچی‌گری و جنجال نکنید تا ابعاد قضیه مشخص شود، ادامه داد: دستگاه‌ها با آرامش به این موضوع رسیدگی  کنند تا ابعاد مطلب مشخص شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه رسانه‌ها هم باید تقوا را رعایت کنند، ادامه داد: اگر شخصی بازداشت شده باید به اتهامش رسیدگی شود و  نباید به متهمی بی‌احترامی و بدگویی شود، بی احترامی و هتک حرمت نسبت به افراد ، حرام شرعی و منکر است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه فعالان مجازی با نشر برخی مطالب بی اخلاقی نکنند، تصریح کرد: برخی اوقات به بنده می گویند که شما این مطالب را بیان نکنید که خانواده‌های شهدا ناراحت می شوند که این حرفها بی ربط است.

وی  با بیان اینکه بیان این سخنان توهین به افراد و خانواده شهدا است ،گفت: کدام خانواده شهیدی از اینکه جلوی فساد گرفته شود و قانون اجرا شود ناراحت می‌شود.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …