چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

البرز محزون در سوگ تاسوعای حسینی

این سال ها دست تقدیر چنین اقتضا کرد تا عزاداران حسینی در پس رعایت پروتکل های بهداشتی همانند گذشته کمترین دستجات سینه زنی و زنجیر زنی داشته باشند و عزاداری های حسینی را در خانه ها و یا مکان های کم جمعیت برپا دارند ، عاشقانی که غم مظلومیت حسین بن علی (ع) چه در خانه و چه در کوی و برزن بر دل های آنان سنگینی می کند.

با این حال  امروز بسیاری  از مردم عزادار استان البرز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با تشکیل صف های منظم در سطح مناطق مختلف استان به عزاداری و سوگواری پرداختند.

عزاداران حسینی در روز تاسوعا به یاد جوانمرد کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشک ماتم ریختند. 

گوشه گوشه شهر و دیار البرز  این روزها سیاهپوش محرم است و  هزاران پرچم سیاه بر در خانه ها و مکانها مختلف استان برافراشته شده است.

اگرچه دل های بی تاب در شب تاسوعای حسینی خیل اراداتمندان و عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)  را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به هیات های مذهبی محلات البرز کشاند اما شیوع گسترده کرونا امروز البرزی ها را برآن داشته تا خانه های خود را به محل های عزاداری و سوگواری تبدیل کنند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمایش بگذارند.

امروز اگر چه مانند سال های قبل از کرونا صدای طبل و زنجیر دسته های عزاداری کمتر به گوش می رسد اما خانه های مومنان و عزاداران حسینی مملو از عشق و دلدادگی به خاندان رسول الله (ص) است، مردمانی که اگر چه به واسطه بیماری و مشکلات دیگر گرفتاری های آنان کم نیست اما پای  ارزش های والای  تاسوعا و عاشورا ایستاده اند و با تمام وجود عزادار حسین (ع) هستند.

عزاداران تاسوعای حسینی شب گذشته و امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم سوگواری در مناطق مختلف استان البرز برگزار کردند و سیل اشک ها جاری ساختند.

این روزها ویروس منحوس کرونا بس ناجوانمردانه شهر و دیار البرز را گرفتار بیماری کرده که دیدن و روایت پیامدهای آن ملال آور است اما در این میان دل های عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) لبریز از دلدادگی به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) است. 

این روزها به واسطه گسترش دلتا رنگ البرز به قرمز تیره گراییده و بسیاری از مردمانش در بیمارستان ها ، مراکز درمانی و خانه ها مبتلا به بیماری کووید۱۹ شده اند، بیمارانی که شمار آنان چند برابر مبتلایان در چهار موج قبلی است.

مردم عزادار البرز در ماه محرم برای شفای بیماران و ریشه کن شدن کرونا به خاندان عصمت و طهارت (ع) متوسل شده تا بار دیگر در فضایی آرام و بدون درد و بیماری دل های خود را در محافل حسینی به ارزش های والای آسمانی گره بزنند.

امروز البرز و جهان عزادارعلمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) است ، جوانمردی که در تاریخ  بی نظیر بود و مردانگی را به تمام معنا به نمایش گذاشت.

    

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …