پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

دانش آموزان البرز ۱۱ برنامه سوگواری محرم را اجرایی کردند

مجتبی فریدونی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه هیات های دانش آموزی با نام « انصار المهدی (عج) » در استان فعال شد، خاطرنشان کرد: مراسم سوگواری محرم با توجه به شرایط کرونایی کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محیط باز و رعایت فاصله ایمن درحال برگزاری است.

وی بیان داشت: بخشی از فعالیتهای هیات های مذهبی دانش آموزان به صورت مجازی سازماندهی شده است.

وی با بیان اینکه درهیات‌های عزاداری دانش آموزی هم شور وجود دارد و هم دوستان ما به دنبال کسب معرفت بیشتر از شهدای کربلا بخصوص حضرت قاسم و علی اکبر هستند،اضافه کرد: گسترش هیات‌های دانش آموزی و عمق بخشیدن به برنامه‌های این هیات‌ها و تلفیق شور و شعور حسینی بستر مناسبی برای تربیت نسل انقلابی و حسینی فراهم می‌کند.

فریدونی تصریح کرد: هیات‌های عزاداری دانش آموزی می‌تواند الگویی ناب از یک تجمع مؤمنانه و انقلابی را ارائه دهد و نمونه‌ای از آمیختگی شور و شعور و پیوند معرفت و محبت را متجلی سازد.

وی ادامه داد: مدیریت هیات‌های دانش آموزی برعهده دانش آموزان است و دانش آموزان در این هیات‌ها بیشتر احساس آرامش دارند.

وی یادآورشد: دانش آموزان در این برنامه ها به همراه همکلاسی‌ها برای امام حسین (ع) و شهدا کربلا عزداری می‌کنند و به دنبال آشنایی اهداف قیام امام حسین هستند.

 مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز با اشاره به اینکه نوجوانی دوره بسیار مهمی است و برای اینکه این هویت دینی را منتقل کنیم ابزارهای مختلفی در اختیار داریم که نقش معلمان، ائمه جماعات، مراکز فرهنگی مانند بسیج مهم است، افزود: یکی از فضاهایی که می‌تواند هویت دینی نوجوانان را جهت دهد، هیات‌های مذهبی بخصوص هیات‌های عزاداری ویژه نوجوانان است.

وی عنوان کرد: هیات‌های مذهبی که با رویکرد نوجوانان شکل می‌گیرند نقش موثری در ایجاد هویت سالم دینی افراد دارند.

فریدونی تاکید کرد: تمام هیات‌های عزاداری دانش آموزی به صورت خودجوش بوده و فعالیت هیات‌ها در فضای بسیار صمیمی انجام می‌شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که بیش از ۱۵ هزار نفر آن عضو اتحادیه انجمن اسلامی هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …