پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

فرماندار: درآمد مالیاتی ارزش افزوده صرف روستاهای نظرآباد می شود

ارسلان قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه ریزی و راهکارهای ارایه شده در نشست اخیر شورای برنامه ریزی نظرآباد، ضرورت تقسیم عادلانه اعتبارات عمرانی را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: ضروری است همه مسوولان این شهرستان در هر پست و مقامی دغدغه حل مشکلات و تسهیل در امور مردم  را محور و اولویت نخست قرار دهند و موانع موجود در جذب اعتبارات را  تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری نمایند.

وی دستیابی به راهکارهای اصولی و قابل اجرا برای بهره مندی حداکثری از اعتبارات و پیشگیری از بازگشت بودجه را از اولویت هایی ذکر کرد که باهمت مسوولان گره گشایی مشکلات و نیازهای مردم خواهد بود و این شهرستان را به سمت و سوی توسعه روزافزون هدایت خواهد کرد.

صدور مجوز سایت موزه ازبکی

فرماندار نظرآباد در ادامه این گفت وگو به خبر مسرت بخش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص صدور مجوز سایت موزه ازبکی نظر آباد خبر داد.

قاسمی گفت:  این موزه و محوطه باستانی آن یکی از محوطه های باستانی بسیار ارزشمند و تاریخی فلات ایران محسوب می شود.

وی از محوطه باستانی ازبکی به عنوان هویت تاریخی و  فرهنگی البرز نشینان نام برد و افزود: این محوطه یک تپهٔ بلند مرکزی به ارتفاع ۲۶ متر و تعدادی تپهٔ کوتاه را شامل می شود و وسعتی برابر صد هکتار به ابعاد یک کیلو متر در یک کیلو متر را در بر می گیرد.

وی ضرورت تامین اعتبارات لازم برای انجام زیرساخت های موزه ازبکی از جمله احداث ساختمان نگهبانی را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار نظرآباد گفت: این اثری تاریخی بنا به تایید باستان شناسان قدمت ۹ هزار ساله دارد و از آن به عنوان سرزمین کهن خشت جهان یاد می شود.

وی به خودنمایی زیبایی محوطه ازبکی در فصل بهار اشاره کرد و افزود:  این محوطه در روزهای بهاری رخت سفیدی از گل‌های بابونه را به تن می کند و چهره ای بسیار دلنواز را به نمایش می گذارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …