شنبه , 15 اردیبهشت 1403

استاندار : زیر ساخت های آب و برق البرز نیازمند ارتقا است

عزیزاله شهبازی روز دوشنبه با حضور در وزارت نیرو و در حاشیه دیدار با محرابیان وزیر نیرو، افزود: ارتقا این زیرساخت ها با توجه به تراکم جمعیت و وسعت البرز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که، تحقق این مهم نیز توجه ویژه وزارت نیرو را می طلبد.

وی ادامه داد: ۲ سد بزرگ طالقان و امیرکبیر که بخش بزرگی از آب شرب پایتخت را تامین می کند در البرز مستقر است ولی سهم مردم این استان از این منابع بزرگ بسیار ناچیز است.

استاندار البرز گفت: بر این اساس با پیگیری های مجدانه در خصوص دو برابر شدن سهم حق آبه البرز از محل سدها توفیق یافتیم ولی زیر ساخت لازم برای بهره‌برداری از این امکان مهیا نبود.

شهبازی بیان داشت: طی پیگیری های مجدد برای ایجاد تصفیه خانه اقدام شد و این پروژه روند خوبی را طی می کند ولی همچنان نیازمند توجه وزارت نیرو برای سرعت بخشیدن به این امر هستیم.

وی افزود: با توجه به نیاز استان، موافقت وزارت نیرو را برای ایجاد اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت جلب کردیم و این پروژه نیز پیشرفت بالایی داشته از این رو درصدد آغاز عملیات اجرایی دومین پست برق ۴۰۰ کیلوولت استان در زکی آباد هستیم که مستلزم همراهی وزارت نیرو است.

استاندار البرز گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان می توانند از پساب برای تامین آب مورد نیاز خود بهره برداری کنند از این رو تقاضای افزایش سهم استان از محل پساب نیز هستیم.

همچنین در این دیدار از وزیر نیرو دعوت به عمل آمد تا برای بررسی میدانی وضعیت استان البرز در حوزه نیرو در البرز حضور یابند.

 وزیر نیرو نیز با اشراف به مسایل استان البرز آمادگی خود را جهت همراهی جهت تحول در زیرساخت های نیرو در این استان اعلام کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …