پنجشنبه , 9 فروردین 1403

احداث کلانتری در  خط چهار حصار در کرج پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل آبفای استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: در چهار خط یک تا چهار حصار 8 واحد آموزشی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تراکم دانش‌آموز در این منطقه از میانگین استان کمتر است و ما تراکم جمعیت به آن معنا که برای آن کلاس نداشته باشیم در مناطق حصار نداریم.

استاندار البرز در واکنش به سخنان ساکی در این جلسه با بیان اینکه اهالی حصار از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار نیستند و حتی توانایی پرداخت هزینه 150 هزار تومانی سرویس مدارس را ندارند، گفت: همه ساکنان منطقه حصار از خانواده‌‌های آسیب پذیر هستند و ما باید خودمان را جای آنها بگذاریم.

وی گفت: باید فضای آموزشی برای خط چهار احداث شود که مردم آسیب پذیر متحمل هزینه سرویس مدارس نشوند چون واقعا از توانایی لازم برای پرداخت این هزینه‌ها برخوردار نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه با بیان اینکه به لحاظ مکان یابی با توجه به عبور جاده اصلی از بین خط چهار با خط یک, دو و سه عنوان کرد: مدارس بیشتر در خط یک، دو و سه جانمایی شده‌اند و اهالی خط چهار حصار برای دسترسی به مدارس به لحاظ بعد مسافت با نقاط دیگر شهر تفاوت ندارند ولی به لحاظ عبور از جاده اصلی برای آنها خطرساز است و لازم است که در خط چهار حصار مدرسه ساخته شود.

ساکی با بیان اینکه در منطقه حصار به دنبال زمین بودیم و چند نقطه بازدید و پیشنهاد شد، عنوان کرد: به لحاظ واگذاری حدود دو سال در این زمینه پیگیری شد و شهرداری و منابع طبیعی مالک این زمین بودند.

وی با بیان اینکه زمینی برای ساخت مدرسه از طرف دادستانی  کرج پیشنهاد شد،گفت:  نامه‌نگاری لازم برای تملک زمین 4 هزار متری در ورودی حصار انجام شده و در این منطقه بر اساس نیازسنجی مدرسه در قالب مجتمع آموزشی ساخته می‌شود. در صورت اختصاص زمین اعتبارات هم دریافت و ساخت و ساز آغاز می‌شود.

سرهنگ فیروزه خواه فرماندهی انتظامی کرج هم در این جلسه اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده توسط راه و شهرسازی بیش از هزار متر زمین برای احداث کلانتری در  خط چهار حصار در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد. این کلانتری نیاز منطقه است و امنیت مستمر نیاز به احداث و استقرار کلانتری دارد.

محمد کردی نیز در این نشست اظهار داشت: در استان البرز سه شهرستان برای موضوع بافت‌های فرسوده تهیه طرح کرده‌اند. شهر اشتهارد در طرح جامع و تفصیلی در طرح بافت‌های فرسوده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 120 هکتار بافت فرسوده در شهرستان اشتهارد وجود دارد، بیان کرد: این بافت‌ها در نزدیک ترین محل به خطرناک ترین نقطه زلزله‌خیر استان در نزدیکی گسل ایپک قرار دارد و باید برای آنها فکری شود.

فرماندار اشتهارد با بیان اینکه ما آمادگی داریم که در این زمینه ورود کنیم، عنوان کرد: شهرداری‌ها باید در این زمینه طرح تهیه کنند و این اعتبار را ما به راه و شهرسازی تقدیم می‌کنیم تا این موضوع عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل وزارت کشور برای نوسازی بافت فرسوده هم تراکم مازاد و هم پروانه ساخت و ساز اختصاص پیدا می‌کند، تصریح کرد: در اشتهارد در قدیمی‌ترین و گران‌ترین نقطه شهر بافت فرسوده وجود دارد و علی‌رغم هزینه بر بودن آمادگی کامل برای این کار وجود دارد.

انتهای پیام/ ز

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …