یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

آزادسازی ۱۲۸ مددجوی ندامتگاه قزلحصار

آزادسازی ۱۲۸ مددجوی ندامتگاه قزلحصاربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ اشکان کمالی گفت: در شورای طبقه بندی این ندامتگاه به درخواست هزار و ۳۵۲ مورد نظام نیمه آزادی رای مثبت داده شد که از این آمار، ۱۲۸ مددجو با موافقت مراجع قضایی و اعطای دستبند و پابند الکترونیکی از ندامتگاه آزاد شدند و دوران کیفر را در کنار خانواده خود می‌گذرانند.
کمالی افزود : دستبند و پابند الکترونیکی به نوعی کنترل متهمان و مجرمان است که در آن متهم در یک محدوده مشخص در درون خانواده نگهداری شده و با استفاده از سامانه الکترونیک هوشمند مانند دستبند یا پابند الکترونیکی، حضور وی در محدوده از پیش تعیین‌شده کنترل می‌شود که این امر منجر به کاهش آسیب‌ها و جمعیت کیفری زندانیان خواهد شد.
وی گفت :  برابر اولویت پنجم سازمان زندا ن‌ها در اجرای نظام نیمه آزادی مددجویان این طرح به صورت جدی در ندامتگاه قزلحصار اجرا شده است.
مدیر ندامتگاه قزلحصار افزود :  مددجویانی شامل این طرح شدند که حکم حبس آن‌ها زیر پنج سال بوده و یک چهارم حبس را سپری کرده و بدون تعدد سابقه مجرمیت و دارای حسن اخلاق در زندان باشند.
کمالی افزود : فعالیت مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان با هدف کاهش جمعیت کیفری و آسیب‌های اجتماعی و به منظور حبس زدایی اجرایی شده است.
ندامتگاه قزلحصار یکی از چهار زندان مستقر در کرج است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …