شنبه , 8 اردیبهشت 1403

اجرایی شدن طرح درج قیمت تمام شده بر روی کالا

جلسه ستاد تنظیم بازار استان با حضور معاون وزیر صمت با هدف الزام به اجرایی شدن طرح درج قیمت تمام شده بر روی کالا برگزار شد.

اجرایی شدن طرح درج قیمت تمام شده بر روی کالابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، معاون وزیر صمت در این نشست گفت: کالا‌های اساسی از جمله مواد غذایی باید با ۳۰ درصد سود بر روی قیمت تمام شده کالا به دست مصرف کننده برسد و کالا‌های سرمایه‌ای با ۲۰ درصد سود.
تابش افزود: طرح درج قیمت تمام شده بر روی کالا موجب می‌شود که واسطه‌های غیر ضروری در بازار کاهش پیدا کند و کالا با قیمت واقعی و حتی کمتر از قیمت فعلی به دست مصرف کننده برسد.
تابش با اشاره به اینکه در طول مدت اجرایی شدن این طرح آثار مثبتی از طرح حاصل شده است گفت: ۱۷۰۰ کالای تولید داخل تاکنون بین ۳ الی ۶۵ درصد کاهش قیمت داشتند و همین موضوع می‌تواند نقطه امیدوار کننده‌ای باشد برای آنکه تمامی کالا‌ها و محصولات تولیدی قیمت تمام شده کارخانه را بر روی کالا درج کنند.
او همچنین از هماهنگی با سیستم‌های توزیع و پخش کالا در کشور خبر داد و گفت: هزینه توزیع کالا با حضور صاحبان پخش تعدیل شده است و بدون آنکه تولید کننده و یا توزیع کننده متضرر شود کالا‌ها با قیمت واقعی در بازار عرضه خواهد شد و فقط دست دلالان و واسطه‌های غیرضروری از جیب مصرف کننده کوتاه خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …