پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

آموزش پدافند غیرعامل در مدارس لازمه مقابله با تهدیدات جنگ نرم است

سالار قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: آگاه سازی و مقاوم سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن باید در اولویت استراتژی پدافند غیرعامل باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اصلی ترین بسترهای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی آحاد جامعه بویژه فرهنگیان، دانش آموزران و اولیا را در خصوص پدافند غیرعامل را دارد، خاطرنشان کرد: آموزش پدافند غیر عامل در مدارس فرصت خوبی است تا دانش آموزان با اهداف و فرهنگ پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شوند.

وی هدف از اجرای پدافند غیرعامل در فضای آموزش و پرورش را کاهش آسیب پذیری فرهنگی در برابر تهدیدات عملیات روانی دشمن ذکر کرد.

قاسمی بیان داشت: پایدارسازی سیستم های فرهنگی، ارتقای آستانه تحمل ملی و مدیریت بحران عملیات فرهنگی و روانی از دیگر اهداف پدافند غیر عامل در سطح آموزش و پرورش است.

وی برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت، مسابقات، نشست های هم اندیشی و وبینار در بستر فضای مجازی را در راستای تبیین پدافند غیرعامل میان دانش آموزان و فرهنگیان ضروری دانست و اضافه کرد: رویکردهای هشتگانه پدافند غیر عامل که شامل پدافند غیر عامل عمومی، سایبری، زیستی، پرتویی، شیمیایی، کالبدی یا فنی، اقتصادی و مردم محور می شود را باید برای جامعه هدف آموزش و پرورش تبیین کرد.
وی تصریح کرد: پیش گیری از بحران بهترین راه حل ممکن است و با برنامه ریزی دقیق می توان بحران ها را کنترل نمود و آنها را به فرصت تبدیل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: استفاده از تفکر و انتقال پیشنهاد به دیگران می توان یک جامعه را نجات دهد و باعث ایجاد امنیت و آرامش در خانواده و جامعه گردد.

وی عنوان کرد: یشگیری از آسیب های متعدد به زیر ساخت ها و تجهیزات مرتبط با جوامع بشری نیازمند آموزش های مستمر به همه اقشار از جمله دانش آموزان است لذا نگرش آموزش و پرورش در تربیت مدیران آینده برای مقابله با تهدیدهای پیش‌رو راهگشا و تعیین کننده است.

قاسمی ادامه داد: فرهنگ آمادگی و سواد پدافند غیرعامل به معنای بصیرت،دشمن شناسی و رفع آسیب‌پذیری‌ها، باید در سطح جامعه به ویژه دانش‌آموزان و عموم مردم نهادینه‌سازی شود.

وی با بیان اینکه شاهد تغییر شکل تهدیدات نسبت به گذشته از تهدیدات سخت مانند جنگ مستقیم به سمت تهدیدات نوین مانند حملات سایبری هستیم، افزود: تغییر سلاح و تغییر راهبرد دشمن از حمله نظامی به خاطر افزایش قدرت بازدارندگی ماست که سبب شده، دشمن خیال جنگ مستقیم را از سر بیرون کندچون به قدرت بازدارندگی ما واقف است.

قاسمی افزود: در هفته نکوداشت پدافند عامل ۲۴ برنامه در مدارس و اداره های آموزش و پرورش استان البرز در زیست بوم کرونا درحال اجراست.

پنجم تا ۱۲ آبان هفته پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و 24 هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …