شنبه , 8 اردیبهشت 1403

آموزش و پرورش باید به یک گفتمان اجتماعی تبدیل شود

سالار قاسمی روز سه شنبه در حاشیه نشست سی و پنجمین اجلاس ۲ روزه روسا و مدیران آموزش‌ و پرورش سراسر کشور که دربستر شبکه شاد برگزارشد، اظهارداشت: امروزه دامنه فعالیت نهاد آموزش و پرورش بسیار وسیع و پیچیده شده است و دیگر نمی توان تنها بایک رویکرد به آن نگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه برای آموزش و پرورش باید برنامه ریزی کرد، بیان داشت: باید مشکلات و موانع آن را از میان برداشت تا جامعه بتواند به پیشرفت و توسعه پایدار دست یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: گفت و گوی اجتماعی توانمندسازی و مشارکت افراد جامعه در فرایندهای تصمیم‌سازی را در پی دارد و آموزش و پرورش که یک نهاد اجتماعی است نیاز به شرکای تعلیم تربیت دارد.

قاسمی با بیان اینکه شعار این دوره از اجلاس با الهام از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مطالبات مقام معظم رهبری نصیب برابر آموزشی، ارتقای کیفیت یادگیری و تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب اسلامی تعیین شده است،اضافه کرد: اجلاس سی و پنجم به دلیل بیماری کرونا، به صورت مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس و با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا در فضای تلفیقی (حضوری- مجازی) درحال برگزاری است.

وی تصریح کرد: محورهای اصلی این اجلاس را نیروی انسانی، برنامه درسی و محتوا، سنجش و ارزشیابی، تجارب دنیا در خصوص کرونا و اینکه با فناوری های نوین چگونه می توان آموزش داد، بهداشت و سلامت و نحوه بازگشایی مدارس تشکیل می دهد.

قاسمی  هدف از برگزاری اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش را تبادل افکار روسا و مدیران در سراسر کشور و به حداقل رساندن فاصله صف و ستاد ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز درادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری دراجلاس سال گذشته پرداخت و اضافه کرد: ایشان از معلمان بعنوان،” افسران سپاه پیشرفت کشور” یاد کردند و موضوع جذب و تربیت معلم را بسیار مهم دانستند.

وی عنوان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی شود که معلمان سراسر کشور، فقط از مسیردانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی وارد آموزش و پرورش شوند که دراین راستا مجلس شورای اسلامی نقش مهمی برعهده دارد.

قاسمی تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد را در حوزه تعلیم و تربیت ضروری برشمرد و افزود: بایدکاری شود که معلمان به جای دغدغه حقوق و مزایا، به فکر افزایش سطح دانش ومهارت های حرفه ای خودشان باشند.

وی تاکید کرد: تضاد تربیتی،حفظ و ارتقای شان و منزلت و جایگاه معلم، پیگیری وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل ، بحث توسعه رشته های تحصیلی کاردانش وفنی حرفه ای و کمبود فضای آموزشی از دیگر مسائل مهم حوزه آموزش و پرورش است که در این اجلاس در مورد آن بحث می شود.

سی و پنجمین اجلاس دو روزه روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور امروز در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …