جمعه , 10 فروردین 1403

روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد در البرز عرضه می شود

رحمت اله شفایی  به خبرنگار ایرنا گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تامین گوشت مرغ مورد نیاز بازار مصرف، ۴۰۰ تن گوشت منجمد مرغ وارداتی برای البرز تخصیص داده شد که به تدریج توسط مباشرین معرفی شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری و ذخیره سازی شده است.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد تا روزانه ۵۰ تن گوشت منجمد مرغ در سطح میادین میوه و تره بار و سوپرمارکت ها توزیع و با قیمت مصوب ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گوشت این مرغ ها از کیفیت بسیار بالا با تاریخ مصرف و ماندگاری بالایی برخوردار است، اظهار داشت: وزن لاشه های این مرغ ها نیز در حد سایز و حدود ۲ کیلوگرم می باشد.

شفایی در خصوص وضعیت تولید گوشت مرغ در استان، گفت: البرز در تولید گوشت مرغ نه تنها خودکفا نیست بلکه به دیگر استان ها نیز وابستگی دارد به طوریکه تولیدکنندگان استانی فقط حدود ۱۰ درصد نیاز استان را تامین می کنند و مابقی نیاز از استان های معینی همچون گیلان، زنجان، قزوین و مازندران تامین می کنند.

وی با اشاره به کمبود گوشت گرم مرغ در بعضی از ایام، اظهار داشت: زمانیکه با کمبود گوشت گرم مرغ در واحدهای عرضه روبرو هستیم ناشی از مشکل تولید در استان های معین می باشد و این در حالی است که استان گیلان کمتر با مشکل تامین و توزیع این محصول روبرو هست.

در استان البرز حدود ۱۳۰ واحد فعال مرغ گوشتی وجود دارد که در هر دوره پرورش نیمی از این واحدها در پروسه تولید هستند.

بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی مرغ تخم گذار با ظرفیت اسمی ۹ میلیون قطعه و ۲۸ واحد تولید پولت با ظرفیت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه در استان وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …