سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

استاندار: ۵۴١ مصوبه سفر دولت سیزدهم در سمنان امیدبخش و اعتمادآفرین شد

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا به مناسبت یکصدمین روز فعالیت دولت سیزدهم افزود: کاهش تورم، اقدام ملی مسکن، واکسیناسیون عمومی، سفرهای استانی هیات دولت و ثبات در بازار، از عوامل افزایش اعتماد عمومی و بازگشت امید به جامعه است.

وی تاکید کرد: تمامی اقدامات هیات دولت در سطح کشور با هدف رفع مشکلات و تقویت روحیه امید به آینده در سطح جامعه انجام می‌شود که در استان سمنان نیز این امر با جدیت در دستور کار است. 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه، تورم و افزایش قیمت کالاها بود که طی اقدام‌های ١٠٠ روزه دولت، ثبات نسبی در بازار ایجاد و تورم کاهشی شد. 

هاشمی اظهار داشت: تامین واکسن یکی دیگر از اقدام‌های اولیه دولت و ضرورت جامعه بود که با پیگیری‌های انجام شده، بیش از ۱۰۰ میلیون دز واکسن تهیه شد و با انجام واکسیناسیون عمومی، کاهش مرگ و میر و روند کاهشی ابتلا به کرونا، امید به جامعه بازگشت.

۵۴۱ طرح در سفر رییس‌جمهوری به استان سمنان مصوب شد

هاشمی اضافه کرد: سفرهای استانی رییس جمهوری یکی دیگر از عوامل افزایش امید در جامعه است که در نهمین سفر استانی آیت الله رییسی به سمنان، ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلات بانکی برای ۵۴۱ طرح تصویب شد.

وی بیان کرد: اعتبارهای درنظر گرفته شده در سفرهای استانی در طی سه سال و تا سال ۱۴۰۲ تخصیص پیدا می‌کند که بیشتر تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۱ براساس توسعه متوازن انجام می‌شود. 

هاشمی اظهار داشت: مبنای توزیع اعتبار، جمعیت و میزان محرومیت است و تلاش دولت در تخصیص اعتبار اتمام طرحهای نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت در استان است.

۱۱ واحد صنعتی استان سمنان به چرخه تولید بازگشت

هاشمی تصریح کرد: کمیته هم‌اندیشی در جهت راه اندازی واحدهای تولیدی راکد متشکل از نماینده دادستان، نماینده بانک، نماینده اتاق بازرگانی و دیگر اعضا، در استان تشکیل شده است که حاصل این نشست ها، بازگشت ۱۱ واحد صنعتی به چرخه تولید بود. 

وی افزود: در جهت تحقق شعار سال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و تحقق اهداف دولت،  «یکشنبه های صنعتی» در استان سمنان در دستور کار قرار گرفت و طی بازدید از ۴۷ واحد صنعتی، تاکنون ۱۰ جلسه کارگروه ستاد رفع موانع تولید با ۹۹ مصوبه در استان برگزار شده است. 

هاشمی بیان داشت: طبق آمارها، ۱۴۷واحد تولیدی با سه هزار و ۸۰۰ کارگر در استان تعطیل شده است که طی ۲ ماه گذشته تعداد ۱۱ واحد به چرخه تولید بازگشت و ۲۳ واحد تا پایان سال با رفع مشکل، از رکود خارج می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ وضعیت موجود، افزایش ظرفیت، فعال کردن واحدهای راکد و جذب سرمایه‌گذار در دستور کار قرار دارد. 

۱۵۱ مصوبه در سفرهای شهری و روستایی استان مصوب شد

هاشمی به انجام سفرهای شهری و روستایی خود اشاره کرد و گفت: از مجموع هشت شهرستان استان سمنان، هفت سفر شهرستانی داشتیم و سفر به شهر آرادان هم در هفته آتی انجام می‌شود که این سفرها ۹۱ مصوبه داشت و پنج سفر روستایی با ۶۰ مصوبه انجام شد. 

وی عنوان کرد: در راستای این سفرهای شهری و روستایی، کمیته پیگیری سفرها تشکیل شد و در حال پیگیری مصوبات و به ثمر نشستن نتیجه آن‌ها هستیم تا با این اقدامات امید به آینده در سطح استان نهادینه شود. 

۲۲هزار و ۷۶۱ نفر در استان در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کردند

هاشمی اضافه کرد: از ۱۹ شهر استان، در ۱۷ شهر زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن تامین شده است و ۲۲ هزار و ۷۶۱ نفر در استان ثبت نام کردند. 

وی اظهار داشت: پنج جلسه شورای مسکن طی دو ماه اخیر در استان برگزار شد و اولویت ما اجرای طرح مسکن است که تعیین زمین انجام و صدور پروانه و ایجاد زیرساخت لازم توسط شهرداری به صورت ویژه در حال پیگیری است.

۸۶ درصد مردم استان سمنان در برابر کرونا واکسینه شدند 

هاشمی بیان داشت: در استان سمنان تاکنون ۸۶ درصد مردم واکسینه شدند و با همکاری های انجام شده توسط مردم و مسوولان مربوطه از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی افزود: ۱۰ جلسه ستاد مبارزه با کرونا نیز طی ۲ ماه اخیر برگزار شد که در زمان قرمز بودن شرایط کرونایی دامغان و شاهرود، ۲ جلسه در این شهرها برگزار شد تا به شرایط پایدار برسند و امیدواریم در هفته آینده شهرهای آبی کرونایی استان افزایش پیدا کند. 

استاندار سمنان ادامه داد: تزریق دز سوم واکسن نیز در استان آغاز شده است که امیدواریم شهروندان استان نسبت به تزریق دز سوم نیز اهتمام لازم را داشته باشند. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …