یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

آموزش خانواده در البرز نیاز به بسترسازی با رویکرد تربیتی دارد

به گزارش ایرنا، « علی رحمانی » روز دوشنبه در سومین نشست کارگروه تعلیم و تربیت ” برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور” گفت: با واگذاری مسوولیت کارگروه آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان البرز به آموزش و پرورش، نقش این نهاد فرهنگی در این بخش کلیدی شد.

وی با اشاره به اینکه این کارگروه با هدف تقویت فرهنگی و تربیتی در نظام خانواده تشکیل شده است، افزود: مدرسه و خانواده دو کانون مهم و تاثیرگذار در جامعه هستند که باید برای آموزش مهارت های زندگی با نگاه تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب ها برنامه ریزی هدفمند و مستمر کرد.

وی بیان داشت: برنامه های آموزش مهارتی به دانش آموزان و اولیا در زیر مجموعه این کارگروه استانی نیاز به همگرایی و هم افزایی دستگاه های عضو دارد.

رحمانی خاطرنشان کرد: برای هدف گذاری و ریل گذاری برنامه ها در راستای تقویت نظام خانواده در بخش آموزش سبک زندگی اسلامی – ایرانی باید در مسیر فعالیت های آموزشی و تربیتی در سطح محلات استان البرز گام برداریم.

وی یادآورشد: آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان و جوانان به خصوص در محلات آسیب دیده، عامل مهمی در زمینه ارتقای سلامت روانی جامعه است.

وی تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، خود مراقبتی و تاب‌آوری به نوجوانان و جوانان به خصوص در محلات آسیب دیده، عامل مهمی در زمینه ارتقاء سلامت روانی جامعه است و در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی، اهمیت بسزایی دارد.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه رفع آسیب های اجتماعی در این استان نیازمند توجه ویژه و دوره های آموزشی مختلف برای جامعه هدف است،اضافه کرد: بیکاری، حاشیه نشینی، مصرف مواد مخدر، طلاق، خشونت و امثال آن از آسیب های اجتماعی شاخص هستند که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و هر کدام به نوعی بر دیگری اثرگذار است.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی منجر به وجود آمدن معضلاتی همچون اختلافات دامنه‌دار خانوادگی می شود که بنیان خانواده را به عنوان مهمترین اصل جامعه به خطر می‌اندازد.

رحمانی اظهارداشت: در زمینه تحصیل و مسائل تربیتی دانش آموزان به ویژه در ایام شیوع کرونا، مشکلات اجتماعی این حوزه نمود بیشتری پیدا کرد که موجب بروز مشکلاتی برای دانش آموزان و خانواده ها شده است.

وی عنوان کرد: بسیار مهم است برای رفع آسیب های اجتماعی زمینه اجرای دوره های آموزشی برای جوامع هدف با سرعت بیشتری فراهم شود که در این راه باید از ظرفیت دانشگاه های فعال در استان البرز استفاده کرد.

وی تاکید کرد: مردم باید به صورت ملموس ساماندهی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را احساس کنند.

در این نشست نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، دانشگاه خوارزمی و رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش البرز به بیان دیدگاه های خود در راستای فرآیند آموزش نظام خانواده در استان پرداختند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …