شنبه , 8 اردیبهشت 1403

آزمایشگاه ها نقش اساسی در تضمین کیفیت کالا و خدمات دارند

 به گزارش روزپنجشنبه روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ، غلامرضا شریعتی در بازدید از آزمایشگاه های صنایع انرژی اپیل  در البرز  یکی از پایه های صنعت را کیفیت  عنوان کرد و  گفت:  کیفیت مطلوب  خواست مشتری  است  و  هر قدر تعداد آزمایشگاه ها بیشتر باشد ، تست عملکردی بر روی محصولات بیشتر و درنتیجه کیفیت افزایش می یابد و نیاز مشتریان تامین می شود.

وی آزمایشگاه ها را بازوی دولت در صنایع مختلف دانست و اظهارداشت: سازمان ملی استاندارد ایران خود را موظف می داند تا با عضویت در مجامع بین المللی به اعتبار بخشی آزمایشگاه ها کمک کند. 

وی اعتبار بخشی به فعالیت آزمایشگاه ها را راهی برای سود و ارزآوری برای کشور برشمرد و گفت : شرایط فعالیت را باید برای آزمایشگاه ها هموار کرد تا وارد فضایی جدید و حساس مثل موضوع ضد انفجار  که نیاز کشور است شوند.

شریعتی اظهار داشت: آزمایشگاه های همکار باید حوزه فعالیت خود را گسترش دهند تا به تولید صنایع و خدمات در جهت توسعه صادرات کمک کنند.

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، از صنعت برق به عنوان یکی از صنایع مهم و حیاتی یاد کرد و گفت: برخی  آزمایش های این صنعت از جمله اتصال کوتاه  به خارج از کشور فرستاده می شود که هزینه‌های هنگفت ارزی را به دنبال دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: لازم است با هماهنگی وزارت نیرو، نیاز آزمایشگاه تولیدات صنعت برق را در زمینه اتصال کوتاه رفع کنیم زیرا برای کشور هزینه ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در زمینه ضد انفجار  که در صنعت نفت و صنعت نیرو بسیار مهم و حیاتی و حائز اهمیت است، بتوانیم اعتباربخشی کنیم و شرایط را برای  آزمایشگاه هایی که توان لازم را در این حوزه‌ها دارند،  فراهم کنیم.

سازمان ملی استاندارد ایران در کرج مرکز استان البرز مستقر است

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …