شنبه , 8 اردیبهشت 1403

آخرین روستای بالای ۲۰ خانوار البرز از اینترنت برخوردار شد

عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از بزرگ ترین قطب داده بین المللی  شهید فخری زاده در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز  با بیان اینکه این منطقه موتور محرک توسعه البرز و استان های همجوار است، افزود:  تمام تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در کرج اندیشیده شده است.

استاندار البرز ادامه داد: اکنون   زیرساخت های لازم برای اجرای این امر در البرز وجود دارد.
وی اضافه کرد: طی اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته زیرساخت هادر بخش های مختلف تقویت شده که ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز یکی از اهم این موارد است.
شهبازی گفت: خرسندیم که در البرز به عنوان قطب علم و فناوری مرکز خدمات ارتباطی بین المللی نیز آغاز به کار کرد تا این استان همچنان در کشور شاخص و تاثیرگذار باشد.
وی افزود: اولین مرکز داده پردازی کشور که نقش ملی و فراملی دارد در البرز مورد بهره برداری قرار گرفت و زیرساخت این اقدام بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی پیام در البرز فراهم است.

مرکز تبادل داده بین الملل شهید فخری زاده روز چهارشنبه با حضور وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به بهره برداری رسید.

رشد کسب و کارهای دیجیتال کشور، حضور فعال استارت آپ ها در بازارهای منطقه ای و بین الملل،ایجاد بازار رقابتی برای تولید و ارائه ترافیک و محتوای اینترنتی داخلی و بین المللی، ارائه سرویس هم مکانی در سطح کشور و کاهش هزینه های لینک های بین الملل و توسعه لینک های ارتباطی با سایر کشورها از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز است.

همچنین انجام تکالیف در تسهیل شکل گیری قطب های مرکز داده، ایجاد امکان حضور ارایه کنندگان خدمات و محتوای دیجیتال کشور در بازارهای جهانی، ارتقای جایگاه شرکت ارتباطات زیر ساخت در سطح ملی و بین المللی، ایجاد بستر مناسب برای ارائه سرویس های متنوع، ایجاد بستر مناسب برای حضور اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی و تمرکز زدایی از تهران از مهم ترین مزایای راه اندازی مرکز تبادل داده بین الملل شهید فخری زاده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …