شنبه , 1 اردیبهشت 1403

آموزش مهمترین راه کاهش آسیب بلایای طبیعی است

ابوالفضل اینانلو عصر دوشنبه در حاشیه  مانور زلزله در مشکین دشت فردیس افزود: دانش آموزان در مدرسه خط مقدم این حوادث هستند و برگزاری چنین مانورهایی تمرینی در واقع  ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش‌آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله است.

وی افزود: تدبیر حوادث غیرمترقبه و احتمالی با خود انسان ها است؛ در کشوری مانند ژاپن که در مرکز زلزله با ریشتر بالا قرار دار میزان تلفات و خسارات اندک است. 

وی اظهار داشت: در کشور  ما شاهد زلزله هایی غم انگیزی با خسارت های فراوانی در گذشته بوده ایم اما اکنون با آمادگی و پیگیری های خوب مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم و اجرای مانورهای خاص توانسته ایم خیلی از مسایل را پیشگیری کنیم .

اینانلو افزود: دانش آموزان شهرستان فردیس در اجرای طرح دادرس قبل از ویروس کرونا سه سال متوالی رتبه اول کشور را کسب کردند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان فردیس نیز گفت: زمینه نهادینه شدن تفکر و اندیشه مراقبت عمومی از حوادث غیرمترقبه را باید در بین دانش آموزان و اولیا نهادینه کنیم.

ولی اله احمدی افزود: دانش آموزان و معلمان به عنوان مرجع آموزش یادگیری ، توسعه و نهادینه کردن اندیشه و تفکر بایستی با توجه به وضعیت  زلزله خیزی  و حوادث غیرمترقبه  آگاهی بیشتری داشته باشند.

شهردار مشکین دشت نیز گفت: در خصوص مدیریت بحران که طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید مدنظر قرار گیرد اداره و حل امور مشکلات کشور به روش علمی امکان پذیر است.

حسین بغدادی  با اشاره به اینکه رفع  مشکلات کشور با روش علمی امکان پذیر است، گفت: امروز و فردا کردن برای کشور خسارتبار است بنابر این مدیریت های شهریبه سمت استحکام ساخت وسازها حرکت کنند.

شهردار مشکین دشت گفت: باید در مدیریت شهری و شورای شهر مشکین دشت و همه دستگاهها  در خصوص ساخت و سازها محکم پای کار بایستند تا این ضوابط دیده شود. 

بغدادی افزود: امسال سه کار زیربنایی  را شهرداری مشکین دشت آغاز کرده ایم  که یکی از آنها بازبینی طرح جامع شهری مشکین دشت است .

و یادامه داد: اکنون ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر مشکین دشت فردیس داریم که باید نوسازی و مقاوم سازی شود.

 مانور زلزله  با همکاری و مشارکت ستاد مدیریت بحران فرماندار، اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس،شهرداری مشکین دشت،اورژانس،هلال احمر،نیروی انتظامی، دستگاههای خدمات رسان چون برق،آب،گاز و مخابرات در مدرسه شهید چمران مشکین دشت فردیس اجرا شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …