جمعه , 10 فروردین 1403

سایه سنگین کوچ های بی رویه بر سر البرز

در این بین بیشترین تمرکز حضور کودکان کار و متکدیان در کرج چهارمین کلانشهر کشور با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیشتر نمایان است.

حیدری مدیرکل بهزیستی البرز گفت: اجرای طرح های ضربتی ساماندهی متکدیان در دیگر شهرهای نزدیک به ویژه پایتخت، باعث شده این استان مقصد کودکان کار و خیابان شود.

حیدری افزود: کار کردن شماری از کودکان به امری بدیهی در بین خانواده این قبیل افراد تبدیل شده و اکنون حدود  ۶۵ تا ۷۰ درصد این کودکان، غیر ایرانی هستند و این امر ساماندهی آنان را با چالشها و مشکلات بسیاری مواجه می کند.

مدیرکل بهزیستی  البرز گفت: حضور این کودکان آسیب ها و مشکلات بسیاری برای خود آنان به همراه خواهد داشت و  در استان البرز بار این مشکلات به بهزیستی تحمیل شده است.

حیدری افزود: البرز محل مناسبی برای اقامت و رشد بهنجار این کودکان نیست چرا که هم برای آنان و هم برای استان آسیب ها و اثرات مخرب بسیاری در بر خواهد داشت. انجام برخی اقدامات مانند حذف سطل های زباله با هدف حذف افراد زباله گرد به دلیل این که مبتنی بر پژوهش نیست موثر واقع نمی شود.

او گفت: بنابراین این مهم باید با پشتوانه پژوهشی انجام گیرد و موضوع در سطح کلان دیده شود، همچنین ساخت اردوگاهی به منظور نگهداری و اقامت این کودکان حایز اهمیت است.

حیدری افزود: از زمان ورود این کودکان به شهرها نیاز است بررسی های لازم صورت گیرد و از آنجا که کمک مردم به این کودکان موجب تشویق این کار و تداوم این روند خواهد بود مردم در اصلاح این الگوی ناکارآمد رفتاری نقش اساسی دارند.

او  با بیان این که وضعیت نابسامان اقتصادی تاثیر به سزایی در افزایش تعداد کودکان دارد، گفت: شرایط مختلف باعث شده طی چند ماه گذشته شاهد افزایش تعداد کودکان کار استان باشیم.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: باید بین کودکان کار و کودکانی که تکدی گری می‌کنند، تفاوت قائل شد.

حیدری افزود:کودکان کار برای گذران زندگی خود و خانواده دست به کار زده‌اند ولی متکدیان که اغلب هم جزو باندهای تکدی گری هستند انگیزه‌های دیگری دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …