پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

فعالیت بیش از ۱۴ هزار نیروی متخصص در شرکت‌های دانش‌بنیان البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین ربیعی با اشاره به توسعه واحدهای دانش‌بنیان در سال‌های اخیر اظهار کرد: این شرکت‌ها تاکنون موفق به جذب ۱۴ هزار و ۴۲۷ نیروی کار متخصص و ماهر در استان شده‌اند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۷۱ شرکت دانش بنیان با سرمایه گذاری ۵۸ هزار میلیارد ریال در استان البرز فعالیت دارند ضمن آنکه ۹۳ واحد دیگر با اشتغالزایی ۶ هزار و ۳۶۲ نفر جواز تأسیس دریافت کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: میزان سرمایه گذاری واحدهای دارای مجوز تأسیس دانش بنیان این استان افزون بر ۱۳۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع شرکت‌های فعال دانش بنیان استان البرز، ۳۴ واحد دانش بنیان در شهرستان اشتهارد، ۲۳ واحد در شهرستان کرج، ۱۹ واحد در شهرستان ساوجبلاغ، ۱۴ واحد در شهرستان نظرآباد و سه واحد در شهرستان فردیس فعال هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز ادامه داد: از کل ۱۷۱ واحد دانش فعال این استان، هشت واحد در بخش فناوری زیستی، ۲۸ واحد در بخش دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، ۴۱ واحد در زمینه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ۵۵ واحد در بخش ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، ۱۲ واحد در زمینه وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی و ۲۷ واحد در بخش برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار روند تولید را طی می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه استان البرز در سال‌های اخیر به قطب تولید محصولات دارویی کشور تبدیل شده است و تنها شهرک تخصصی دارویی کشور در این استان قرار دارد به همین دلیل بیشترین جهت‌گیری سرمایه گذاری تولیدی به سمت دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان (سنتتیک، گیاهی-طبیعی سلولی و مهندسی بافت و بیوتکنولوژی) است.

ربیعی اظهار داشت: حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش بنیان شامل معافیت از پرداخت مالیات، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی، عوارض مالیاتی به مدت ۱۰ سال و اعطای تسهیلات کم بهره بلند مدت یا کوتاه مدت است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …