پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی مستلزم شفاف‌سازی حداکثری است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عزیزکمالی عصر سه‌شنبه در گردهمایی هم اندیشی رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها که به میزبانی مؤسسه رازی در استان البرز برگزار شد، با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندان و دولت اظهار کرد: به دنبال تاکید دستگاه‌های نظارتی مبنی بر لزوم شفاف سازی و مقابله با فساد اداری، موضوع مذکور در جلسه‌ای با محوریت سازمان بازرسی کل کشور در قالب گردهمایی تهران، مورد توجه، بررسی و دقت قرار گرفت و نشست امروز نیز در همین راستا و با تکیه بر حساسیت و اهمیت شفاف‌سازی و بررسی مباحث و چالش‌های حقوقی سازمان‌های استانی برگزار شده است.

وی بیان کرد: یکی از وظایفی که می‌تواند در مبارزه با فساد و شفاف‌سازی دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار گیرد، حضور فعال و مقتدرانه رؤسای ادارات حقوقی در حوزه‌های کاری و تخصصی شأن است که امکان بهره‌مندی بهینه از ظرفیت‌های قانونی به منظور مقابله با فسادهای احتمالی در دستگاه‌های اجرایی را فراهم آورده و میزان تخلفات اداری را به کم‌ترین حالت ممکن خواهد رساند.

مدیرکل حقوقی وزارت جهاد کشاورزی، رعایت الزامات حاکمیت قانون از سوی دستگاه‌های اجرایی را تضمین کننده حقوق متقابل شهروندان و دولت خواند و خاطرنشان کرد: رعایت این مهم، مانع از تعرض اشخاص به حقوق بیت‌المال شده و منابع موجود را برای نسل‌های بعدی حفظ می‌کند و این در حالی است که دفاتر حقوقی به لحاظ وظایف ذاتی خود، جایگاه محوری در حسن اجرای قوانین و مقررات و به تبع آن دفاع از حقوق و حفظ منابع دولت و مردم را بر عهده دارند.

تمام ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با هرگونه فساد احتمالی به کار گرفته شود

وی مقابله صحیح و مؤثر با فساد در دستگاه‌های اجرایی را مستلزم شفاف سازی حداکثری عنوان و تصریح کرد: باید تمام ظرفیت‌های قانونی همچون شورای حفظ حقوق بیت‌المال را با کمک و همراهی دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با هرگونه فساد احتمالی به کار ببریم.

عزیزکمالی ارتقای سطح آگاهی علمی و آگاهی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های حقوقی، ایجاد سامانه مورد نیاز برای مدیریت جامعه حقوقی، ساماندهی نظارت بر نحوه ثبت و تملک اراضی و املاک در مجموعه وزارت جهاد و ایجاد تعامل و هماهنگی با مراجع قانونی برون سازمانی را از جمله اهداف مهم دفاتر حقوقی برشمرد.

وی از راه اندازی سامانه جامع خدمات حقوقی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این سامانه با هدف ثبت دعاوی و املاک و مستندسازی تمام موارد حقوقی ایجاد شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …