چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

از زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس تا آماده‌سازی کارخانه نیشکر هفت‌تپه

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که از جمله این گزارش‌ها می‌توان به “بیم و امید خانه‌دار شدن با مسکن ملی در خراسان جنوبی“، “وعده‌های ۱۸ ساله بم که بر زمین ماندند“، “۱۲۱ شرکت فناور زیر ذره بین رفع موانع تولید در آذربایجان غربی“،  “رد پای پلنگ در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم” و “کاهش سطح و تناژ محصولات پیامد طغیان آفات در کشاورزی گلستان” اشاره کرد.

همچنین امروز گروه استانهای ایرنا در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: ورود اومیکرون به کشورمان تلاش‌ها برای واکسیناسیون دُز سوم را افزایش داده و مسوولان توصیه کرده‌اند مردم برای در امان ماندن از ابتلا در تزریق واکسن عجله کنند و برای سهولت در کار مراکز تجمیعی نیز که پیش از این نیمه فعال شده بود با افزایش ساعات، اقدام به پذیرش مراجعه کنندگان می‌کنند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز که به کرج سفر کرده است خبر داد که حقابه های زیست محیطی رودخانه ها و تالاب های کشور ابلاغ شد.  سلاجقه یادآور شد: امیدواریم در بحث مسائل آلودگی تالاب‌ها  و حقابه‌های محیط زیستی بتوانیم به حد مطلوب وارد عمل  شویم.

معان رییس جمهور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم امروز با حضور در آرامستان ارامنه به مقام شهدای ارامنه ادای احترام کرد. قاضی زاده هاشمی در این مراسم خاطرنشان کرد که یکی از سنت های خًوب ملت ایران این است که سال نو را با سر زدن به مزار درگذشتگان خود آغاز می کنند، این سنت در بین مسیحیان ، آشوریان و ارامنه نیز وجود دارد.

رییس پلیس فتا نیز که به منظور شرکت در آیین افتتاح پلیس فتا شهرستان نظرآباد استان البرز به کرج سفر کرده است با تاکید بر هوشیاری در برابر کلاهبرداری های فضای مجازی گفت که ۷۰ درصد جرایم سایبری در نتیجه ناآگاهی کاربران است. وی به کاربران تاکید کرد که به توصیه‌های های پلیس فتا توجه ویژه داشته باشند.

از زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس تا آماده‌سازی کارخانه نیشکر هفت‌تپه

مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا (س) نیز امروز به خبرنگاران گفت که عکس مکشوفه حجاب برای سنگ قبر بانوان در بهشت زهرا (س) ممنوع است. به گفته وی حدود ۲۰ روز است که نظارت بر سنگ قبرها افزایش یافته است.

مرکز ایرنا در تبریز هم به نقل از محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس شورای اسلامی از تغییر در نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس خبر داد. نمایندگان روز گذشته با تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح سازو کار بررسی لایحه بودجه در مجلس با بررسی دو شوری لایحه بودجه سالیانه در مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

سالانه پنج میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در تبریز به نقل از رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی منتشر کرد. به گفته وی، در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بحران شدید کم آبی روبه رو هستیم که نیاز به اصلاح الگوی کشت ضروری است.

همچنین سرکنسول ایران در اربیل عراق در نشست ویژه بررسی مشکلات و راه حل های توسعه مراودات مرزی آذربایجان غربی و استان اربیل عراق گفت که تاسیس شرکت مشترک حمل و نقل ایران و عراق راهکار حل مشکلات در مرز تمرجین است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که تحقق رشد ۸.۸ درصدی اقتصاد یزد به۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. دهقانی‌زاده تاکید کرد که در صورتی که منابع مالی لازم برای تحقق رشد اقتصادی در اختیار استان قرار گیرد دست یابی به آن دور از انتظار نیست.

خبرنگار ایرنا در اراک هم در خبری اعلام کرد که آتش سوزی تانکر حامل نفت سفید در جاده اراک – تهران مهار شد. به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک، وقوع این آتش سوزی در ساعت ۲۱ و ۱۴ دقیقه شب گذشته (یکشنبه) به آتش‌نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

از زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس تا آماده‌سازی کارخانه نیشکر هفت‌تپه

از اهواز خبر رسید که دادستانی شهر اهواز به مدیران کم کار هشدار داده است که با آنها برخورد می‌کند. معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز در ادامه، هدف دستگاه قضایی را همکاری با دستگاه های اجرایی و مدیران برای حل مشکلات مردم عنوان کرد.

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی ایران هم در کرج گفت که روستابازارها در کشور توسعه می یابند. به گفته وی عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی، باغی ودامی، توسعه و تقویت «روستاها بازارها» در مناطق مختلف کشور در برنامه کاری این سازمان قرار گرفته است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران که به بیرجند سفر کرده است در دیداربا نماینده ولی فقطه در خراسان جنوبی تاکید کرد که رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه مقتدرترین حرکت رزمایشی ایران بود. وی خاطرنشان کرد که این رزمایش سبب شد تا مسوولان رژیم صهیونیستی اعلام کنند که قصد هیچ درگیری نظامی با جمهوری اسلامی را ندارند.

امروز همچنین زلزله‌ای به قدرت ۵ ریشتر منطقه قلعه قاضی بندرعباس در استان هرمزگان را لرزاند. به گفته فرماندار بندرعباس،  زمین لرزه پنج ریشتری به واحدهای خسارت دیده زلزله قبلی بندرعباس آسیب زد.

از زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس تا آماده‌سازی کارخانه نیشکر هفت‌تپه

همچنین مدیر مین زدایی استان ایلام از خنثی شدن ۲۰۰ گلوله و مین دوران جنگ تحمیلی در دهلران خبر داد.  یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام آلوده به مین و مواد منفجر هستند که این نشان از آلودگی ۸۴ درصدی این استان به مین و مهمات عمل نکرده است.

بیش از ۱۳۰ هزار مسکن روستایی غیرمقاوم در گیلان شناسایی شد. این عنوان خبری بود که مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رشت آن را اعلام کرد. از سال ۸۴ تاکنون، ۱۶۷ هزار و ۴۳۳ واحد معادل ۵۶ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

از زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس تا آماده‌سازی کارخانه نیشکر هفت‌تپه

استاندار کردستان در دیدار با اعضای هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج خبر داد که مراحل اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان به زودی آغاز می‌شود. به گفته زارعی کوشا، ریل‌گذاری برای توسعه پایدار کردستان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

مرکز ایرنا در ساری هم به نقل از رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد که راهپیمایی ۹ دی در مازندران برگزار نمی‌شود. علت این امر تدوام شیوع کرونا و سویه جدید اومیکرون عنوان شده است.

از شیراز خبر رسید که نماز باران در این شهر اقامه شد. این نماز امروز و با حضور جمعی از مردم و به امامت آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام‌جمعه شیراز در حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) اقامه شد.

از زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس تا آماده‌سازی کارخانه نیشکر هفت‌تپه

مرکز ایرنا در قزوین خبر داد که تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۲.۵ درصد رشد یافت. رییس گروه برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات نیروگاه شهید رجایی با تایید این خبر گفت که در نهمین ماه سال جاری، ۷۴۶ میلیون و ۹۵۳ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.  

همچنین این مرکز در خبر دیگری به نقل از سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اعلام کرد که ۱۶۶ سرمایه‌گذار امسال در شهرک‌های صنعتی استان قزوین جذب شدند. برآورد می شود این سرمایه گذاران حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اهواز اعلام کرد که کارخانه نیشکر هفت تپه برای تولید شکر آماده سازی شد. عملیات تعمیر اساسی و آماده سازی کارخانه نیشکر هفت تپه از مهرماه امسال پس ازواگذاری این واحد تولیدی به شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی شروع شد.

از زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس تا آماده‌سازی کارخانه نیشکر هفت‌تپه

خبرنگار ایرنا در همدان هم خبر داد که آتش‌سوزی کارگاهی در شهرستان بهار استان همدان یک کشته برجا گذاشت.  این جوان ۳۶ ساله در این کارگاه مشغول به کار بود.  براساس بررسی و اعلام نظر کارشناسان مربوطه، نقص فنی بخاری(گرمایش) این کارگاه عامل اصلی بروز این حادثه و آتش سوزی بوده است.

از زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس تا آماده‌سازی کارخانه نیشکر هفت‌تپه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی از شناسایی ۲ شهید مفقودالاثر خراسان شمالی خبر داد. وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اضافه کرد که علی اصغر رمضانی سرباز ارتش اهل اسفراین و شهید پرویز محمدی بسیجی در دوران دفاع مقدس شهید شده بودند اما پیکر پاکشان پس از شهادت شناسایی نشده بود.

مرکز ایرنا در زاهدان هم در خبری اعلام کرد که پیکرهای مطهر۲ شهید سپاه در زاهدان تشییع شد. شهیدان «محسن کیخوایی» و «مهران شوری‌زاده» در منطقه عمومی زاهدان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

از زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس تا آماده‌سازی کارخانه نیشکر هفت‌تپه

آیین نامه ساماندهی مبادلات مرزی مصوب هیات وزیران بررسی و اصلاح می‌شود. این عنوان خبری بود که دفتر ایرنا در مهاباد به نقل از کارشناس مسوول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور منتشر کرد.  محمد کیا یادآور شد که نواقصاتی در این آیین نامه مشاهده شده که با واقعیت مبادلات در معابر مرزی فاصله دارد و از طرفی دیگر نیز تحریم های ظالمانه ای که بر کشورمان تحمیل شده نیاز به اصلاح آن ضروری است.

شهردار سنندج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این شهر از معرفی شهر سنندج بعنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران خبر داد. پایتخت کتاب، عنوانی فرهنگی است که از سال ۲۰۰۱ توسط یونسکو پایه‌گذاری شد و به شهرهای مختلفی در دنیا تعلق گرفت.

مرکز بیرجند در گزارشی تصویری با عنوان “برداشت گل نرگس در خراسان جنوبی” به آغاز برداشت این گل پرداخته است. بر اساس این گزارش بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان خوسف با ۲۴ هکتار و بعد شهرستان طبس با ۱۴.۵ هکتار است. این گزارش تصویری را اینجا ببینید.

از زلزله ۵ ریشتری در بندرعباس تا آماده‌سازی کارخانه نیشکر هفت‌تپه

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن گزارش‌ سکینه خدیش از مرکز کرمان با تیتر “وعده‌های ۱۸ ساله بم که بر زمین ماندند“،  کلثوم مومنی از مرکز سنندج با عنوان “وامی که با زلزله هم حلال نیست“، شقایق ناییجیان از مرکز ساری با تیتر “خوش‌نشینی زباله در ساحل محمودآباد و سورچرانی تبلیغاتی خارجی“،  عصمت برزجی از مرکز بیرجند با عنوان “بیم و امید خانه‌دار شدن با مسکن ملی در خراسان جنوبی“،  میثم ماله میر چگینی از مرکز قزوین با تیتر “برج‌های میلینیوم محمدیه پس از یک دهه در نیمه راه“،  سید جواد آل داوود از مرکز تهران با عنوان “ترافیک، معمای حل نشدنی پایتخت” و حسین عباسی رییس دفتر سبزوار با تیتر “پای فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بیخ گلوی خُرده‌فروشان سبزوار” به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …