شنبه , 1 اردیبهشت 1403

تجلیل از ۶۲ دانش آموز برتر جشنواره خلاق در البرز

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۶۲ دانش آموز برتر جشنواره خلاق در البرز تجلیل شدند.

تجلیل از ۶۲ دانش آموز برتر جشنواره خلاق در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، ۶۲ دانش آموز آموزش و پرورش البرز که در جشنواره دانش آموز خلاق با رویکرد خودباوری حائز رتبه برتر استانی شده بودند امروز در آیینی تجلیل شدند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز در آیین تجلیل از این دانش آموزان که در پژوهش سرای شهید فخری زاده کرج برگزارشد، گفت: آثار این دانش آموزان از مجموع ۴۶۸ طرح ارسالی به دبیرخانه جشنواره پس از ارزیابی داوران مجرب برتر شناخته شد.

مهریار کرمی افزود: دانش آموزان در محور‌های دست سازه، عکاسی، فیلم علمی، پژوهش، رباتیک نقاشی و کتابخوانی شرکت کردند.

او هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای شاد جهت رقابت سالم علمی و هنری و همچنین افزایش مهارت دست ورزی، تفکر و قدرت تجسم در دانش آموزان و پرورش استعداد‌ها و خلاقیت‌ها و همچنین بالا بردن سطح آگاهی و دانش آن‌ها در زمینه‌های علمی، فناوری، فرهنگی و هنری ذکر کرد.

او گفت: برگزای این جشنواره نقش موثری در شناسایی استعداد ها‌ی برتر دانش آموزی و آماده کردن آن‌ها برای شرکت در مسابقات کشوری و حتی برون مرزی دارد.

کرمی اضافه کرد: این جشنواره در راستای شور و شوق و بروز خلاقیت در شرایط ویژه کرونایی برای دانش آموزان برگزار شد.

او ادامه داد: از معلمان و اولیا تقاضا می‌شود که با توجه به قدرت ذهنی و استعداد‌های نهفته فردی و میزان علایق به شناسایی خلاقیت‌ها در دانش آموزان بپردازند که طبق گفته روانشناسان بهترین سن شناسایی خلاقیت بین هفت تا ۱۱ سالگی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: باید به تفکرات و ایده‌های دانش آموزی، آشنایی با اسطوره‌ها و فرهنگ‌های متفاوت کشور و برخورداری از امکانات پژوهش سرا‌ها در جهت ارتقا و رشد خلاقیت و سطح علمی دانش آموزان اهمیت داد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …