سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

استقرار ایستگاه‌های کنترل دام در ورودی‌های البرز

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری البرز گفت: ایستگاه‌های شبانه روزی کنترل دام در گلوگاه‌های حساس از لحاظ ورود دام به مراتع استان مستقر می‌شوند.

استقرار ایستگاه‌های کنترل دام در ورودی‌های البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، حامد فرضی در دومین نشست شورای معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز که به منظور بررسی عملکرد منابع طبیعی استان در سال گذشته و برنامه‌ریزی اقدامات سال جاری برگزار شد، به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی اشاره کرد و افزود: گیاهان مرتعی در جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی بیشترین تاثیر را دارند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری البرز به موضوع آغاز فصل چرای دام در مراتع اشاره کرد و گفت: به همین منظور پروژه‌های کنترل دام که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌آید در قالب استقرار ایستگاه‌های شبانه روزی کنترل دام در گلوگاه‌های حساس از حیث ورود دام جزو اولویت‌های امسال این مجموعه قرار می گیرد.

او ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز درصدد است برای رفع چالش‌ها در این حوزه و افزایش کمیت و کیفیت اقدامات مدیریتی کنترل عرصه‌های منابع طبیعی، با بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان شرکت‌های دانش بنیان و استفاده اصولی از ظرفیت‌های مجموعه‌های مذکور، به پایش، مدیریت و حفاظت عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه مراتع استان که درگیر چرای بی رویه دام هستند، اقدام کند.

فرضی با اشاره به سفر رئیس جمهور در فروردین امسال و مصوبات این سفر، اضافه کرد: پیگیری مصوبات این سفر مربوط به حوزه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف سالجاری این مجموعه می‌باشد که همکاری و پیگیری همه جانبه معاونت‌ها در خصوص تحقق این امر را می‌طلبد.

او بر تحرک‌بخشی و پیگیری در بحث آبخیزداری که از تاکیدات رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری است، گفت: یکی از دغدغه‌های مسوولان به ویژه مقام معظم رهبری، مسائله حفاظت از خاک و آب است که به جهت مواجهه کشور با بحران‌های مربوط به این حوزه ها، لزوم دقت نظر و پیگیری این مسائل، دو چندان می‌شود.

۳۷۰ هزار هکتار از ۴۳۰ هزار هکتار عرصه‌های ملی البرز را مراتع تشکیل می‌دهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …