جمعه , 10 فروردین 1403

۸۰ درصد آب استان البرز از منابع زیر زمینی تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  مجتبی عبداللهی در جلسه   مدیریت آب و فاضلاب استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار داشت : اکنون 80 درصد آب شرب البرز از منابع زیرزمینی و 20 درصد از محل سدهای مستقر در استان تامین می‌شود.

وی افزود: اگر 55 میلیون مترمکعب حق آبه جدید البرز با ایجاد زیرساخت‌های لازم به طور کامل وارد مدار شود برداشت آب از منابع زیرزمینی به 65 درصد و برداشت از سدها به 35 درصد می رسد.

استاندار البرز گفت: تمام تلاش و توان خود را گذاشته ایم که میزان برداشت از منابع زیرزمینی به 50 درصد برسد و 50 درصد باقی مانده نیز از سدهای مستقر در استان تامین شود.

وی افزود: بر این اساس درصدد هستیم حداقل 50 میلیون متر مکعب سهم بیشتر از سدهای طالقان و امیرکبیر دریافت کنیم.

عبداللهی گفت: برای تحقق این اهداف باید رینگ آبرسانی استان البرز اجرایی شود تا بتوانیم از حق آبه‌های استان از سدهای مستقر استفاده کنیم که برای این منظور توافقات و رایزنی‌های اولیه صورت گرفته است.

وی افزود: اگر میزان برداشت از منابع زیرزمینی کاهش یابد با توجه به بارندگی‌های استان بویژه در بالادست، سفره های زیرزمینی استان فرصت بیشتری برای سیراب شدن پیدا می کنند.

استاندار البرز گفت: با اقدامات آبخیزداری و ایجاد تصفیه خانه‌های محلی، حوضچه های آرامش و ذخیره آب در مناطق مختلف اعم از پارک ها این امکان فراهم می شود که از آب‌های سطحی بهره برداری شود و به مرور ذخایر بسیار خوب محلی برای مصارف گوناگون خواهیم داشت.

وی افزود: اگر امور با همراهی و انسجام مجموعه مسئولان طبق برنامه پیش برود، ظرف 2 سال آینده انقلابی در حوزه آب و فاضلاب استان  صورت می گیرد.

عبداللهی در خصوص پروژه تصفیه خانه ماهدشت با اشاره به اینکه با جدیت درصدد هستیم این تصفیه خانه راه اندازی شود، افزود: روند پیشرفت این پروژه را به صورت میدانی رصد می کنم.
وی افزود: باید طی زمان اعلام شده، فاز اول این پروژه راه اندازی شود چرا که با بهره برداری از آن بخش بزرگی از نیاز آب برای کشاورزی و صنایع در محدوده ماهدشت و اشتهارد حل  می‌شود.

استاندار البرز گفت: به صورت مستمر از روند پیشرفت کار بازدید می کنم و انتظار دارم تکمیل آن تسریع شود و از این بلاتکلیفی و توقف خارج شود.

وی ادامه داد: باید بر روی حل مشکلات تمرکز کنیم، چراکه بازگشت به عقب و مرور کدورت‌ها و کاستی‌های گذشته به روند پیشرفت پروژه ها کمکی نمی کند.

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …