شنبه , 8 اردیبهشت 1403

گوهر هنر طراحان لباس کرجی هنوز کشف نشده است

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سپاه کرج ، سرهنگ پاسدار مجید زنجانی در بازدید از نمایشگاه تخصصی طراحی لباس ایرانی واسلامی که به همت سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج در مرکز نمایشگاهی هارمونی واقع  در میدان استاندارد این شهرستان برگزار شد، افزود: در ابتدا در کرج فراخوانی با هدف کشف و شناسایی طراحان لباس دادیم که پس از آن عده زیادی طراح را با کارهای بسیار خوب دیدیم.

وی اظهار داشت: با پی بردن به این ظرفیت بزرگ در شهرستان و استان درصدد ادامه این حرکت با قوت و قدرت بیشتری هستیم ولی دیگر دستگاه ها هم در این موضوع وظایفی دارند هر چند که این افراد بدون نگاه مادی و هیچ گونه چشمداشتی خالصانه پای کار آمده اند.

زنجانی گفت: یک طراح زمانی را صرف طراحی یک لباس می کند و وقتی آن را بر تن یک کودک و یا یک شهروند می بیند تشویق به ادامه کار می شود هر چند که این افراد در گمنامی کار می کنند و فقط مردم ماندگاری اسم برای فروشنده لباس و یا کارگاه تولیدی آن باقی می ماند.

وی افزود: سپاه ناحیه امام حسین (ع) تصمیم خود را گرفته است و برای اینکه زحمات این افراد را به بار بنشاند تمام تلاش خود را پای کار آورده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج به مسوولان کرجی توصیه کرد که اگر هر کسی می تواند در این موضوع اثرگذار باشد به وظیفه ذاتی خود که در نظام به آن ها واگذار شده به خوبی عمل کند تا بتوانیم این کار را جلو ببریم.

وی خاطرنشان کرد که این افراد شناسایی شده و آماده و پای کار هستند و کارهای خوبی را علیرغم اینکه قوت و ضعف هایی دارد آورده اند ولی اگر این موضوع به ثمر بنشیند در آینده شاهد کارهای بسیار خوبی خواهیم بود.

زنجانی گفت:‌ واحدهای صنفی کرج همچون معادن پرباری هستند که فعال هستند به طوریکه واحدهای صنفی پوشاک در این شهرستان به خوبی فعالیت می کنند و تولید کنندگان لباس های طراحان کرجی نباید به هیچ وجه نگرانی از بابت توزیع و بازار کار در این عرصه داشته باشند.

وی افزود: کرج توانایی بالایی دارد که علاوه بر قابلیت هایی که برای ارسال و فرستادن این آثار به خارج از استان دارد خودش در درون یک بازار کار فعال و پویایی دارد و نیاز است تا این افراد پای کار بیایند.

پنج طرح لباس کودک در کرج به تولید انبوه می رسد

معاون اجتماعی ناحیه امام حسین (ع) شهرستان کرج نیز در این حاشیه این نمایشگاه گفت: پس از فراخوان منتشر شده برای شناسایی طراحان لباس کرجی به خصوص در حوزه کودک، ۲۰۰ طرح لباس کودک توسط ۱۰ نفر از بانوان طراح کرجی عضو کارگروه مد و پوشاک تمدن ساز ارایه شد که پس از چند مرحله داوری در نهایت به پنج طرح  قابل دوخت رسیدیم که قرار است این طرح ها برای تولید انبوه حمایت شوند.

حسن مولاولی یکی دیگر از اقدامات سپاه ناحیه امام حسین (ع) را برگزاری مسابقه «طراحی تیشرت ایثار» در هفته بسیج دانست که پس از داوری های انجام شده طراحان نمونه های برتر در این نمایشگاه تجلیل می شوند.

وی اظهار داشت: با برگزاری این رویدادها بر آن هستیم تا چرخه تولید را از طراحی تا فروش با رویکرد ایرانی اسلامی و تمدن نوین اسلامی کامل و به منصه ظهور بگذاریم.

مولاولی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا شرکت های تولیدی را به عنوان حامی طراح برای تولید انبوه انتخاب کنیم، گفت: این گونه اقدامات اشتغالزایی خوبی را نیز در پی دارد به طوریکه در حوزه طراحی این پنج طرح ۱۰ نفر و در حوزه دوخت طرح ها نیز ۱۰ نفر دیگر مشغول به کار می شوند و در صورت تولید انبوه نیز برای ۱۰۰ نفر دیگر اشتغالزایی می شود.

وی یادآور شد که این مسابقه در حوزه کودک است ولی در تمام گروه سنی و جنسی قابلیت اجرا دارد.

این برنامه به همت معاونت اجتماعی سپاه ناحیه امام خسین (ع) کرج درسالن اجتماعات مرکزنمایشگاهی هارمونی میدان استاندارد کرج برگزارشد وطی این مراسم ازپنج اثر برتر درگروه سنی کودک و نوجوان رونمایی شد وبا اهدای لوح تقدیر از طراحان لباس ایرانی واسلامی تجلیل بعمل آمد.

این مراسم باحضور مسوول اتاق اصناف استان، مسوولین فنی حرفه ای استان و فرماندهان بسیج اصناف وسازندگی و همچنین مسوول معاونت اجتماعی و فضای مجازی و بسیج خوهران سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزارشد.

درحاشیه مراسم از برگزیدگان بسیجی طراح لباس باعنوان جشنواره ایثار نیز تجلیل به عمل آمد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …