جمعه , 31 فروردین 1403

۶۰۰ معلم تازه نفس وارد چرخه آموزش و پرورش البرز شد

سالار قاسمی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: هرساله مراسم دانش آموختگی دوره دانشجویی فرهنگیان البرز به منظور پاسداشت از مقام و نقش معلم درجامعه برگزار می شود تا با یاد کردن سوگند گروهی درمسیر تعلیم و تربیت گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند تا درعرصه تعلیم و تربیت خدمت کنند،خاطرنشان کرد: این قشر مسئولیت خطیری درعرصه علم آموزی، مسائل تربیتی و مهارت‌های زندگی به جامعه هدف در حوزه آموزش و پرورش بردوش دارند.

وی تصریح کرد: دانشجو معلمان به محض اتمام تحصیل وارد حوزه تعلیم و تربیت می شوند که این مهم در کیفیت بخشی آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

قاسمی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان دراین استان نیاز به حمایت دارد تا دانشجو معلمان از مکان مناسب آموزشی و خوابگاهی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه با حمایت استانداری البرز زمینی از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری به دانشگاه فرهنگیان استان در شهرکرج جانمایی شده است،یادآورشد: تسریع در واگذاری مکان مناسب به دانشگاه فرهنگیان دراین استان به دلیل اثر بخشی و کارایی هر چه بیشتر نظام آموزشی ضروری است.

وی ادامه داد: حل مشکلات آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان این استان نیازمند همکاری و مساعدت همه جانبه وزارت مطبوع،نمایندگان خانه ملت،مدیران ذیربط در دستگاه های اجرایی البرز و مسوولان کشوری در تامین اعتبار لازم برای اجرای پروژه های آموزشی و پرورشی، طرح های تربیتی و فرهنگی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزافزود: تعداد معلمان استان البرز پاسخگوی این جمعیت دانش آموزی نیست و اگر افزایش جمعیت دانش آموزی به همین روند باشد ممکن است نتوانیم با معلم حق التدریسی هم نیاز موجود را رفع کنیم.

قاسمی تاکید کرد: هرسال به تعداد مدارس ۲ شیفته استان نیز به دلیل رشد جمعیت دانش آموزی به واسطه مهاجرت پذیری بالا افزوده می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …